Съюзът на международните превозвачи иска среща в премиера Кирил Петков заради пакета "Мобилност".
След приемането му от Европейската комисия през 2020 г. България, Полша, Кипър, Унгария, Литва, Латвия, Естония, Малта и Румъния подадоха обща жалба до Европейския съд за спиране на разпоредбите, включени в първия пакет "Мобилност".
През октомври 2021 г. българската държава подаде отново иск за отлагане изпълнението на Пакта до окончателното произнасяне на Европейския съд по общото дело.
На 2 февруари 2022 г. влезе в сила изискването за командироване на шофьорите, на 21 февруари 2022 г. и изискването за връщането на камиона на 8-мата седмица.
"Българският транспортен сектор е силно засегнат от законодателните изменения на първия пакет "Мобилност", който в голяма степен ограничава конкурентоспособността на българските превозвачи и това скоро ще доведе до загуби, както за самите търговски дружества, така и за целия сектор и страната", се казва в писмото на Съюза на международните превозвачи до премиера.
Председателят на съюза на превозвачите Ангел Траков изразява още "силното си безпокойство от липсата активен диалог с Министерство на транспорта по проблемите на автомобилния транспорт".
В писмото се посочва, че още през декември 2021 г. е потърсена среща с транспортния министър Николай Събев, но до този момент няма отговор.
Съюзът на превозвачите се надява, че премиерът ще се срещне с тях и ще им съдейства за разрешаването на проблемите.
Съюзът на международните превозвачи има над 920 членове, над 15 000 транспортни композиции, а членовете му осигуряват над 24 000 работни места в страната и формират общо оборот от над 1 милиард евро годишно.
Секторът на международните превози формира 10 % от БВП в България, а целият бранш на транспорт, логистика и куриери услуги – 20 % от БВП, посочват от съюза на превозвачите.
Междувременно от Министерството на транспорта съобщиха, че заместник-министър Владимир Върбанов по време на Неформален съвет на министрите на транспорта на ЕС е заявил, че първият пакет "Мобилност" води до непосилни разходи за малките и средни предприятия, които съставляват гръбнака на тежкотоварния автомобилен бранш. Това прави невъзможно адаптирането на автомобилния транспорт към целите за устойчивост, е допълнил той.
Владимир Върбанов е посочил негативното въздействие на мярката за връщането на превозното средство върху превозвачите и климатичните амбиции на ЕС.
Министрите на транспорта са обсъдили перспективите пред декарбонизацията на транспорта в ЕС.
По време на дискусията за ревизия на Трансевропейската транспортна мрежа, заместник-министър Върбанов приветства мащабната модернизация на железопътната инфраструктура, както и изграждането на интермодални терминали като възможност за намаляване на емисиите от автомобилния транспорт.
В заключение България изрази разочарованието си от изключването на направлението от София до границата със Северна Македония, както и продължението на бившия паневропейски транспортен коридор VIII през Северна Македония и Албания, от новия европейски транспортен коридор "Западни Балкани".
България ще стимулира електромобилността чрез инициативи за купуването на електромобили и чрез изграждане на зарядна инфраструктура, декларира българската делегация по време на заседанието.
Неформалният съвет на министрите на транспорта на ЕС се проведе на 21 - 22 февруари под егидата на Френското председателство.
mediapool.bg