Стартираха строителните дейности по модернизацията на тягова подстанция Варна - първата от трите тягови подстанции по железопътното направление Русе - Варна.Това съобщи Национална компания "Железопътна инфраструктура".
Съоръженията от този тип са произведени през 60-те и 70-те години на миналия век, вече са във видимо амортизирано състояние. Те са и с морално остарели технологии. Освен това съществува риск за отказ, течове на масло и замърсяване на атмосферата и почвата.
В България има 54 тягови подстанции, като 30 от тях вече са модернизирани. Останалите ще бъдат обновени до 2026 г.
Проектът за обновяване на ТПС – тягова подстанция Варна предвижда изграждане на нова разпределителна уредба (110 kV) със съвременно оборудване. Това ще доведе до намаляване на вредните газови емисии от изпускане в атмосферата на изолационния газ.
При съвременните интегрирани уредби се монтират устройства за следене състоянието на изолационния газ, задействане на сигнализация и изключване на уредбата при промяна в налягането му.
Обхватът на проекта включва проучване, проектиране, модернизация на съществуващата сграда на ТПС, на фундаменти, кабелни канали, вертикална планировка и огради, както и доставка и монтаж на съоръжения и оборудване.
Ще бъде изградена и внедрена и система за телеуправление и телесигнализация SCADA, осигуряваща дистанционно управление на подстанциите, секционните постове и гарови разединители от единен център за управление движението на влаковете (ЕЦУДВ).
Изпълнител на обекта е обединение "ТДБ" ДЗЗД, в което влизат фирмите "Битумина ГмбХ - България" ЕООД и "Т &Д Инженеринг" ЕООД. Договорът с тях е над 10.5 млн. лв. без ДДС.
Проектът се финансира по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.
mediapool.bg