Братята Кирил и Георги Домусчиеви ще разширят железопътната си връзка между пристанището в Бургас с жп гарата в морския град заради увеличената обработка на товари.
За целта държавата реши да направи промени в концесионните договори с "БМФ Порт Бургас" за двата пристанищни терминала, които Домусчиеви взеха през 2011 г. и 2013 г.
Те предвиждат промяна на собствеността на имотите - от публична държавна в частна държавна собственост и предоставяне за управление на концесионера. Съответно за своя сметка той ще изгради нови коловози и складове. Това става ясно от съобщение на правителствената информационна служба.
Разширяването на железопътната връзка е свързано с реализацията на проекта на Домусчиеви за обработка на големи контейнеровози за 60 млн. евро.
По проекта се прави удълбочаване на корабното място на пристанищния терминал "Бургас - запад", което ще даде възможност за газене на корабите до 15.5 метра. Така ще се осигури обработката на най-големите контейнеровози, опериращи в Черно море, включително и на такива със зърно. Проектът се финансира по механизма "Свързана Европа".
За да бъде реализирано начинанието са необходими промени в концесионните договори. За това концесионерът "БМФ Порт Бургас" е отправил предложения до правителството за промяната им, които Министерският съвет одобри в сряда.
Още по темата:
Държавата изгуби 27 млн. лв по делото срещу Домусчиеви за БМФ
Пристанищен терминал Бургас изток-2
Едното изменение е свързано с концесията върху "Пристанищен терминал Бургас изток-2".
Концесионерът е предложил да бъде премахната, намиращата се сграда на терена и да се изградят нови коловози. Това се налага заради растящия товарооборот от насипни и наливни товари и транспортирането им с вагони и цистерни, става ясно от съобщението на Министерския съвет.
Коловозите, които са в момента, не са достатъчни да обработят ефективно товарите. С изграждането на новите "ще се постигне функционалност, ефективност и сигурност при управлението и експлоатацията на обекта на концесията", се казва в правителственото съобщение.
За това Министерският съвет решава да се направи промяна на статута на имоти, които се намират на пристанищния терминал, и от публична държавна собственост те стават частна държавна собственост.
Пристанищен терминал Бургас-запад
Другото предложение на "БМФ Порт Бургас" е свързано с концесията върху "Пристанищен терминал Бургас-запад".
Тук отново активи - публична държавна собственост, разположени на терминала, са обявени за частна държавна собственост, след което съществуващите сгради предстои да бъдат премахнати.
По този начин ще се оптимизира и значително ще се подобри логистиката на складиране на приеманите за обработка товари, като се увеличат откритите складови площи, се казва в правителственото съобщение.
mediapool.bg