Върховният административен съд (ВАС) потвърди окончателно решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), с което е установен “недобросъвестен модел на поведение от страна на "Кауфланд", водещ до увреждане на конкуренцията и вреди за потребителите. Това съобщиха от КЗК.
В случая "Кауфланд" е преустановила реализацията чрез търговските си обекти на немалка част от асортимента на един доставчик с цел да му наложи определени търговски условия, които са неизгодни за доставчика. Така за предприятието, намиращо се в по-слаба позиция при договарянето, са настъпили негативни имуществени последици в резултат на поведението на "Кауфланд", се посочва в съобщението. Чрез постоянно изискваните от страна на "Кауфланд" намаления на доставните цени на предлагания от доставчика асортимент (чрез различни бонуси, рабати и отстъпки), както и чрез блокирането на голяма част от този асортимент, доставчикът е бил поставен във финансова зависимост от търговската верига поради генерираната в процесния период загуба. Освен това системата от бонуси и отстъпки се използва от "Кауфланд" за максимизиране на печалбата му за сметка на финансовата загуба за доставчика, обясняват от КЗК.
В настоящия случай възможността за увреждане на интересите на потребителите е непосредствено свързана с недобросъвестните практики на "Кауфланд" по отношение на неговия доставчик. С постигнатото намаление на доставните цени се обезпечава единствено печалбата на "Кауфланд", без това да води до намаление на крайната продажна цена на стоките, което не е в интерес на потребителите и ги уврежда, посочват от Комисията.
mediapool.bg