Администрацията в "Българските държавни железници" (БДЖ) ще се оптимизира, служители ще се прехвърлят на други длъжности или ще се пренасочват към други дейности, но дали ще има съкращения ще стане ясно след преговори със синдикатите. Това стана ясно от думите на транспортния министър Данаил Папазов, който в понеделник символично преряза лентата на нова жп спирка в шуменското село Мадара.
Мерките за оптимизация на административния персонал на държавното дружеството са част от оздравителния му план, който ще бъде обсъден на общото събрание на кредиторите на компанията, насрочено за 26 май. Тогава трябва да се реши и как ще се уреждат просрочените задължения на железопътния оператор, които са над 600 млн. лв., като кредиторите настояват това да стане с разпродажба на активи на предприятието, сред които и 25-те дизелови мотриси "Дезиро".
"Преговорите с кредиторите са тежки, предложили сме им няколко варианта", заяви Папазов, отказвайки да коментира подробности от оздравителния план, защото първо предприятието трябвало да постигне разбирателство с кредиторите си. Той разкри само, че сред предвидените мерки са преструктурирането на ремонтната дейност и въвеждането на електронна обработка на документи, която би трябвало да подобри дейността на дружеството и да ускори отчетността на оперативните данни, които в момента постъпват прекалено късно.
"Не се знае дали ще има служители, които ще загубят работата си, може и да няма такива", каза транспортният министър.
В момента не се разглежда вариант за приватизация на БДЖ, но всяко държавно предприятие при политическо решение може да се продаде, посочи още той.
mediapool.bg