По настояване на Брюксел агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) започна повторна проверка за качеството на пуснатия миналото лято в експлоатация участък на магистрала "Тракия" от Стара Загора до Карнобат, научи Mediapool от източници в АПИ.
Причината е, че след идването си на власт правителството на Пламен Орешарски обяви, че магистралите са строени калпаво и едва ли не са пред разпад. Такава мрачна картина беше очертана дори за втория мост над Дунав, но под риска да бъдат загубени парите скоро след това дадоха заден и се отметнаха от думите си.
В началото на годината беше последния транш по плащането към фирмите изпълнители на магистрала "Тракия" от близо 41 млн. лв. България е поискала възстановяване на разходите и е отчела проекта като успешно приключен пред Европейската комисия. Това е причината сега Брюксел да направи финален одит на проекта.
Проверката
Така от днес до 16 май в участъка от Стара Загора до Карнобат специална машина ще извършва тестови изследвания на носимоспособността на пътната конструкция, съобщи АПИ. Според съобщението "обичайна практика е след въвеждането в експлоатация на новопостроени пътни участъци, с финансиране от европейските фондове, да се правят подобни проучвания".
Тестовете ще се извършват между 8 и 17 часа и ще бъдат по цялата дължина на обекта в двете посоки на движение.
Дефлектографът ще се движи със средна скорост от 30 км/ч. На всеки 286 м ще спира за около 2 минути за отчет. Широчината на машината е една пътна лента, като ще се движи по дясната активна лента. Проби ще бъдат взети и чрез специална мобилна сонда.
Ограничение на движението
В зависимост от местоположението на машината върху пътното платно и интензивността на движението по автомагистралата ще се въвежда временна организация на движението с намаляване на броя на пътните ленти, съобщават от АПИ.
Допустимата максимална скорост на движение в района на проучването се ограничава на 90 км/ч.
Агенция "Пътна инфраструктура" препоръчва на шофьорите, пътуващи от Стара Загора към Карнобат и обратно, да карат внимателно и да спазват въведената временна организация на движението.
Няма проблеми с новия участък
Компаниите, строили пътния участък, твърдят, че няма проблеми с новоизграденото трасе и то е на необходимото качество. Фирмите припомниха, че пътната агенция ги кара да преасфалтират отново вече изградени участъци, за да е гарантирано качеството.
Отделно такъв тест на магистралата вече е бил правен след пускането й в експлоатация през миналата година и не е имало отклонения, твърдят изпълнителите. Те не очакват и сега да бъдат открити някакви нарушения.
Към момента не е имало оплаквания от пътуващи по магистралата от качеството на настилката. Единствената забележка беше липсата на тоалетни, което принуди пътната агенция да сложи мобилни, но те пък станаха обект на кражби.
mediapool.bg