Две обединения, водени от "Джи Пи Груп" и "Трейс", ще строят участъка от Красно село при ул."Житница" до околовръстния път на София, който е част от третата линия на столичното метро, т.нар. етап 2. Двете компании са лидери на консорциуми, които в момента строят и участъци от първия етап на същия лъч
Договорите с двете обединения, което ще получат общо 176 млн. лв. за участъка, са сключени в края на февруари, а в сряда служебният кабинет на последното си заседание даде картбланш строителството на отсечката да започне с около 13 млн. лв. от бюджета, докато бъде одобрено европейското финансиране от Брюксел, съобщи правителствената информационна служба.
Първата копка на обекта се очаква да бъде направена през юни от новия стар премиер Бойко Борисов, уточниха от столичното общинско дружество "Метрополитен".
Третият лъч на метрото от Малък градски театър "Зад Канала" през центъра до Красно село и Околовръстния път се строи с пари от оперативна програма "Транспорт" 2014 – 2020 г.
Първоначално този участък не беше включен за европейско финансиране, но заради проблеми с усвояването на средствата от оперативна програма "Околна среда" до 2018 г., получи евросредства, за да не се стига до загуба на пари от Кохезионния фонд.
Трасе от близо 4 км с четири станции
Вторият етап от изграждането на третия лъч на метрото е с общата дължина от 3805 метра. Участъкът тръгва от ул. "Житница" в Красно село, преминава през кв. "Овча купел" и стига до Околовръстния път на София и жп линията София – Перник в долната част на кв. "Горна баня", където ще прави връзка с влаковете. За това е предвидено изграждането на малка гара.
В участъка ще има четири станции на метрото.
В началото, в зоната на метродепото "Земляне", трасето ще минава по естакада, после над земята река Владайска и след това през рампа ще влиза в тунел.
Предвидено е изпълнението на тунела от ул."Овча купел" до метростанция 16 да стане по открит способ, а след това по тунелен.
Изпълнителите
Обществената поръчка за избор на изпълнители беше разделена на две обособени позиции.
Първата, което е с дължина от 2336 м с две подземни станции на метрото, е спечелена от обединение "Метробилд Запад" с цена от близо 81 млн. лв. без ДДС. В него влизат "Джи Пи Груп", за която Борисов имаше "витаещи съмнения", че е свързана с шефа на "Лукойл България" Валентин Златев, "Станилов" ЕООД, "Интерпром" и "БИАС-М". Подизпълнител е "Старт инженеринг".
Втората обособена позиция е с дължина от 1471 метра, две станции на метрото и жп спирка. Тя беше спечелена от обединение "Метро Горна баня" с цена от 95 млн. лв. без ДДС. В него влизат "Трейс Груп Холд", в което мажоритарен собственик е Николай Михайлов, "Интегрирани строителни системи", "Евро Алианс Тунели", "Мармет" и инж. Георги Иванов Евстатиев.
За изпълнител на депото за метровлакове в "Земляне" беше избрано обединение "Геометро Земляне" с цена от 58 млн. лв. без ДДС. В него влизат "Геострой" АД, "Трансремонтстрой", "БИАС – М". Подизпълнител на обекта е "Старт инженеринг" (24.27%) и "Атко Трейд" (17.31%).
mediapool.bg