Южнокорейският технологичен гигант "Самсунг Електроникс" (Samsung Electronics Co) изненада пазара във вторник като обяви за очакван спад на печалбата от 29 процента за последното тримесечие на 2018 г. Причината е в по-слабото търсене на чипове, уточнява компанията, за да "разсее объркването" сред инвеститорите, които вече са обезпокоени от вероятността за световен технологичен спад, отбелязва Ройтерс.
Прогнозите на компанията са и за вяла печалба през първото тримесечие на 2019 г. заради трудните условия в сектора на мемори чиповете, но вероятно пазарът ще се подобри през втората половина на годината.
Според посочени в корпоративно съобщение данни продажбите на "Самсунг" през последното тримесечие на 2018 г. са били приблизително 58-60 трилиона корейски вона, което е спад от 11 на сто, а оперативната печалба – малко под 11 трилиона корейски вона. За сравнение предходното тримесечие показателите са били продажби за 65.46 трилиона и оперативна печалба от 17.57 трилиона корейски вона. Година по-рано пък компанията е отчела 65.98 трилиона приходи от продажби и 15.15 тририона корейски вона за четвъртото тримесечие на 2017 г.
Слабите резултати на най-големия в света производител на смартфони и полупроводници е поредното безпокойство за инвеститорите, които вече са нащрек, след като миналата седмица "Епъл" (Apple) намали прогнозата си за очакваните тримесечни продажби, заради спада на продажбите в Китай, посочва Ройтерс.
.
Китай има най-големия в света пазар на смартфони, но забавящата се икономика на фона на търговската война със САЩ, отчита спад на търсенето на устройства в технологичния сектор.
Все по-голямата подкрепа за големите местни производители също се отразява на чуждестранните марки, като пазарният дял на Самсунг е спаднал до 0,9 процента спрямо максимума от 18,2 процента през 2013 година.
Чиповете на южнокорейската компания обаче продължават да се използват от големите производители на смартфони, включително "Епъл" (Apple) и китайския пазарен лидер "Хуавей" (Huawei). Мемори и процесорните чипове представляват над три четвърти от общите продажби на кампанията и около 38 процента от продажбите.
Самсунг редовно разпространява данни за очакваните си финансови резултати преди да ги публикува официално с подробности към края на месеца. За току-що приключилото тримесечие обаче компанията разпространи първия си коментар от края на 2014 година, когато печалбата й от мобилни телефони спадна.
mediapool.bg