Наемите на новите павилиони на Женския пазар от 40 евро/кв.м биха всички рекорди по скъпотия. Те са двойно по-високи от средните в оборотните столични молове и се равняват на тези в търговската част на магазините по бул. "Витоша".
Въпреки че над половината обекти останаха незаети след първия опит за отдаването им под наем, в началото на юли ще бъде направен втори опит като цените остават без промяна. Това реши Столичният общински съвет.
Не високите цени, а невежеството на търговците обаче били причината първият конкурс да се провали, стана ясно от обясненията на Николай Георгиев, изпълнителен директор на "Пазари Възраждане". Пред Mediapool той обясни, че на първия конкурс интересът към 89-те търговски обекта е бил огромен, като кандидатите са били над 120. Повече от половината обаче били декласирани заради неправилно попълнена документация за участие, каза Николай Георгиев.
Търговци обаче коментираха пред Mediapool, че именно високите наемни цени са ги отказали да участват в търга.
Втори опит за 53 обекта
Вторият конкурс за отдаването на 53 обекта на Женския пазар ще се проведе в началото на юли, каза Николай Георгиев.
Павилионите са с различна площ. Най-малкият е от 6 кв. м с начална наемна цена от 490 лв., а най-големият е 21 кв. м с цена от 1600 лв. месечно. Средната цена на квадратен метър е 40 евро. За сравнение средната наемна цена в столичните молове е около 21.5 евро/кв.м, според данните на консултантската компания "Фортън".
Магазините, които ще бъдат отдадени на търг, са специализирани за месо, мляко, хляб, ядки, екохрани, подправки, захарни изделия, сувенири, цветя и други. Има и павилиони за занаятчии.
Условията за участие
Право на участие в конкурса имат както физически, така и юридически лица, като те трябва да внесат депозит за участие от 300 лв. до 1 юли.
Тръжната документация ще се продава от 16 юни до 1 юли и струва 80 лв. Това е сравнително висока цена на фона на документацията за инфраструктурни обекти за милиони левове на Столичната община, която струва обикновено около десетина лева.
Условията за участие също са доста строги. Забранено е преотдаването на обекта под каквато и да е форма. Предназначението му също не може да се сменя. Това означава, че ако наемете магазин за месо, пет години трябва да продавате само месо, дори бизнесът да не върви. Освен това се изисква всички стоки да са снабдени със сертификати за произход и качество, като това се прави в името на защитата на потребителя.
Един кандидат може да наеме не повече от три сергии, според конкурсната документация.
Няма да бъдат класирани участници, които имат неизплатени задължения към "Пазари Възраждане", както и такива, чиито наемни договори са били прекратени преди време по тяхна вина.
Със спечелилите конкурса ще бъдат подписани 5-годишни договори.
Обновеният пазар отваря врати на 1 август
Реконструкцията на Женския пазар започна миналата година и обхваща две трети от площта му между улиците "Св. св. Кирил и Методий“ и "Екзарх Йосиф". Стойността на целия проект е 8.4 млн. лв., като средствата са осигурени по европейската инициатива "Джесика". Ремонтните дейности се извършват от фирмата "ИНОС 1".
Първоначалните планове бяха ремонтът да приключи през есента на 2013 г., но това не се случи. Сега пусковият срок е 1 август, по думите на столичния кмет Йорданка Фандъкова, която преди дни инспектира как вървят строителните работи.
Живеещи в квартала изказаха разочарование от липсата на дървета и зеленина след реконструкцията на пазара.
mediapool.bg