Има кална пропагандна хибридна кампания срещу българския туристически бизнес, която използва разрушването на язовирна стена на в Украйна, каза министърът на туризма Зарица Динкова с събота пред бТВ.
"Морето ни е чисто и ние трябва да защитим България като туристическа дестинация", допълни тя.
В същото време много хотелиери от морските курорти се оплаква заради липсата на туристи, въпреки очакванията за значителен ръст.
Според Динкова "калната кампания" идва от сили, които са против проевропейското правителство, което има за цел да вкара България в Шенген и Еврозоната.
"България трябва да бъде рекламирана преди всичко по модерен и ефективен начин и това ще е едно от нещата, на които аз изключително много ще държа. Вече съм го комуникирала. Планирам посещение в Германия поради важността на този пазар за България. Наблюдаваме известен спад именно при туристите от там.
Знам за тази проблем и следващата седмица имам среща и с търговския представител там", каза Динкова.
Тя обясни, че министерството има идеи как да реагира на спада на германските туристи.
"Смятам, че ще е изключително важно този проблем да се адресира и на политическо, и на бизнес ниво", коментира Динкова.
Според нея голяма част от българите остават да почиват през лятото в България, а гръцки туристи идват на културен туризъм във вътрешността на страната.
"България трябва да бъде рекламирана по модерен и ефективен начин, защото това е едно от нещата, с които държавата може да помогне на бизнеса", каза министърката.
mediapool.bg