Има риск магистрала "Марица" от Оризово до ГКПП "Капитан Андреево" да не бъде готова и през тази година, след като агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) e удължила за втори път завършването на участъка от Димитровград до Харманли.
Удължихме договора до средата на ноември 2014 г., заради внезапна поява по трасето на инженерни мрежи, които ги е нямало в проекта, каза Стефан Чайков, председател на управителния съвет на АПИ. Само преди месец Чайков обещаваше до лятото магистрала "Марица" да е напълно завършена.
Участъкът от Димитровград до Харманли трябваше да е готов през август 2013 г., съгласно първоначално подписания договор. По него обаче не се работеше близо година, защото изпълнителят - сдружение "Марица Хайуей", в което влизат българската "ПСТ Холдинг" и австрийската "Порр", имаше проблеми с финансирането и беше зает с пускането на последния участък на магистралата "Тракия“ до Карнобат. Така строителството на "Марица" беше подновено едва в края на юли 2013 г., а изпълнителят получи отсрочка да завърши магистралата до февруари 2014 г. Сега новият график е изместен за ноември 2014 г.
Отсечката Димитровград-Харманли е с дължина 34 км. Строителният договор с "Марица Хайуей" е за 146.5 млн. лв. с ДДС. Надзорът се осъществява от ДЗЗД "Рутекс – ЕТЕ" за 799 200 лв. с ДДС.
Закъснение има и при другия участък от магистралата от Оризово до Димитровград с дължина 31.4 км. Той се изгражда от италианската "Чи Ем Чи Ди Равена” и първоначално трябваше да е готов през ноември 2013 г., но правителството на Пламен Орешарски удължи срока до юни 2014 г. заради допълнителни археологически разкопки по трасето.
Проблемът с археологията все още не е решен, каза Чайков. Той допълни, че засега изпълнителят не е поискал ново удължаване на срока.
Договорът с италианската компания "Кооператива Муратори и Чементисти – Чи Ем Чи Ди Равена" е за 159.7млн. лв. с ДДС. Надзорът се осъществява от ДЗЗД "Т7/СНИК“за 678 600 лв. с ДДС.
mediapool.bg