Германската верига за бързооборотни стоки "Лидл" (Lidl) е инвестирала близо 70 млн. лв. в разширяване на мрежата си в България и в модернизация на съществуващи магазини през 2020 г.
Разкритите работни места само в новите обекти през миналата година са над 100. Това казва Милена Драгийска-Денчева, главен изпълнителен директор на "Лидл България" в прессъобщение, разпространено от компанията.
В понеделник "Лидл" отвори 106-и магазин в столичния квартал "Люлин 10". Това е първият нов обект на търговската верига за годината, като до края на 2021 г. компанията планира да разшири мрежата си с поне още 5 магазина. Новият търговският обект е разположен на бул. "Царица Йоана" на площ от 1400 кв.м и има 108 паркоместа.
С построяването на всеки нов магазин компанията неизменно следва политиката си на отговорност към местните общности и допринася за подобряването на околната инфраструктура на района. В близост до новия магазин са възстановени тротоари и бордюри, и две детски площадки - в "Люлин 1" и "Люлин 8". Изградена е и още една нова детска площадка, в непосредствена близост до тази за деца със специални нужди в 9-и микрорайон на "Люлин".
"Лидл" е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Тя е част e от немската група Schwarz и присъства в 32 държави. В България веригата започна дейност през 2010 г. Днес има 106 магазина в 49 града и над 3000 служители. Бизнес моделът на работа на компанията е оптимално съотношение между качество и цена.
През 2019 г. "Лидл" отчете рекордни приходи от дейността си на българския пазар, като премина границата от над 1 милиард лева. Оборотът на веригата достигна 1.16 млрд. лв. и отбеляза впечатляващ ръст от близо една четвърт (24%) спрямо година по-рано. По-големи приходи от "Лидл" отчете единствено другият представител на групата Schwarz у нас веригата "Кауфланд" - 1.65 млрд. лв. Печалбата на българския клон на "Лидл" е още по-впечатляваща - нарастване с 44% за година до 41.2 млн. лв. за 2019 г. Финансовите резултати за 2020 година все още не са публикувани.
mediapool.bg