Кламер БГ - Бизнес новини: "Лидл България" спира рекламите си в "Блиц" след сигнал за проруска пропаганда

"Лидл България" спира рекламите си в "Блиц" след сигнал за проруска пропаганда

Бизнес

|
Вт, 05 Дек 2023г. 16:08ч.
"Лидл България" спира рекламите си в "Блиц" след сигнал за проруска пропаганда

Скрийншот

"Лидл България" ще преустанови от началото на 2024 година медийното си партньорството със сайта “Блиц” заради тиражирани от медиата дезинформации в полза на Русия. Това става ясно от доклад, поставящ си задача да “покаже как международните брандове подкрепят руския наратив” на Инициативата за свободни медии на Балканите (ИСМБ) и сръбския Център за изследване, прозрачност и отчетност (ЦИПО).

"Лидл България" е прекратила рекламните си отношения с blitz.bg в началото на годината (2023 г.). В момента продължава медийното партньорство с изданието с бюджет от около 5000 евро. “Лидл България” планира да прекрати всякакво сътрудничество с blitz.bg в началото на следващата финансова година, уточняват от компанията в доклада.

Eдинствената цел на маркетинговите мерки на Lidl е да информира клиентите си за продуктите, които предлага става ясно от преразказаната позиция на компанията, публикувана в доклада.

До тази развръзка се стига след като анализът е разгледал публикация на “Блиц”, която гласи “Урумом: Пратеник на Сорос постави ултиматум на Радев, това е национално унижение и исторически позор. До него се появява реклама на lidl.de

В доклада е посочена и друга публикация на “Блиц” - “ВИДЕО от войната: Украински бежанци във Варшава биха поляци, защото отказаха да крещят лозунги”. До този материал се показва реклама на Bosch. От компанията са коментирали за автората на доклада, че компанията е рекламирала преди в “Блиц” като част от от своя по-широк рекламен медиен микс в България. В момента фирмата няма рекламна кампания в споменатата медия. “Бош” казва, че използват медийните агенции, за да поместват своите реклами на платформите, избрани въз основа на критерии като широк обхват и профил на аудиторията.

Като цяло докладът е идентифицирал три подобни медии - “Блиц” с 12.6 милиона месечни посещения, ”Труд” с 3,6 млн. и “Поглед.инфо” с 1.4 млн.

В “Труд” е посочен материал “Песков за посещението на Зеленски в България: Украйна се опитва да въвлече възможно най-много страни в конфликта”. До нея е показана реклама на Samsung и Squarespace.

mediapool.bg