Кламер БГ - Бизнес новини: "Ел Би Булгарикум" и японската "Мейджи" ще създадат общ център за научно-развойна дейност

"Ел Би Булгарикум" и японската "Мейджи" ще създадат общ център за научно-развойна дейност

Бизнес

|
Четв, 23 Март 2023г. 18:00ч.
"Ел Би Булгарикум" и японската "Мейджи" ще създадат общ център за научно-развойна дейност

"Ел Би Булгарикум" и японската "Мейджи" ще създадат център за научно-развойна дейност, който ще разработва нови млечни и други продукти, съдържащи бактерията Лактобацилус булгарикус. В четвъртък двете компании подписаха Писмо за намерение, а ангажиментът бе потвърден и на институционално ниво от министъра на икономиката и индустрията Никола Стоянов и

посланика на Япония Н.Пр. Хироши Нарахира.

Инициативата е във връзка с отбелязване на 50 г. от пускането на българското кисело мляко на японския пазар.

“Партньорството между “Ел Би” и “Мейджи” през годините стана и един от символите на отношенията между нашите две държави”, подчерта министър Стоянов.

По думите му е много важно да бъдат набелязани съвместни инициативи, с които да се надгради постигнатото дотук, но и да се разработват иновативни продукти, които да задържат интереса към уникалната българска бактерия.

“Отбелязваме половин век на успешно партньорство, но сега е моментът да положим основите и на следващите 50 години, които да донесат още повече резултати“,

подчерта Никола Стоянов.

Японската компания полага и последователни усилия за по-масово присъствие на китайския пазар, а българското кисело мляко вече се предлага и на него, стана ясно по време на срещата.

Министър Стоянов представи и плановете за развитие на държавната „Ел Би Булгарикум“ и интереса на други държави за придобиване на български лиценз, по примера на сътрудничеството с Япония.

“В напреднали разговори сме с държави от Близкия изток и се надяваме, че скоро ще имаме и други позитивни примери за популяризиране на България чрез уникалното ни кисело мляко“, коментира още българският министър.

По време на срещата бяха дискутирани и цените на „Ел би Булгарикум“ в търговската мрежа в България. „С правилни действия успяхме да направим така, че продуктите, които са познати дори в Далечния изток със своето качество, да се предлагат на едни от най-ниските цени в България“,

каза още Никола Стоянов.

Според него една от основните цели на държавната млекопреработвателна компания е да гарантира автентичността на вкуса и стандарта за качество, на възможно най-добрите цени. На срещата присъстваха ръководствата на Държавната консолидационна компания, „Ел Би Булгарикум“ и на японската компания „Мейджи“.

mediapool.bg