Кламер БГ - Бизнес новини: Единадесет кандидати да проектират магистралата "Гюешево - Дупница"

Единадесет кандидати да проектират магистралата "Гюешево - Дупница"

Бизнес

|
Пет, 16 Септ 2022г. 17:33ч.
Единадесет кандидати да проектират магистралата "Гюешево - Дупница"

Единадесет кандидати да проектират магистралата

Единадесет са отворените оферти в обществената поръчка за избор на изпълнител за изработването на идеен и технически проект с подробен устройствен план - парцеларен план за изграждането на автомагистралата "Гюешево - Дупница". Това съобщи агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Очаква се магистралата да е с дължина около 62 км и да бъде готова през 2030 г.

Тя ще осигури връзката между трансевропейския транспортен коридор "Ориент/Източно-Средиземноморски", по който е магистрала "Струма", и границата ни със Северна Македония. Участъкът е част от основната ТЕN-Т мрежа.

Отворените оферти са на:

"Алве Консулт" ЕООД;

ДЗЗД "Трансконсулт-Енергопроект";

"Пътпроект 2000" ООД;

"Институт по транспортна инфраструктура" ООД;

"Пътпроект" ЕООД;

обединение "Ий Кей Джей - Виа - Ей Джей" ДЗЗД;

обединение "ИКюИнфра";

ДЗЗД "Трафик холдинг Варна";

"Евро Проект 2022" ДЗЗД;

"Инжконсултпроект" ООД;

"Виа-план" ЕООД.

Прогнозната стойност на поръчката е 3.1 млн. лв. без ДДС.

С изпълнението на обществената поръчка във фаза идеен проект ще бъдат разгледани вариантни решения за реализиране на трасето между граничен пункт "Гюешево" и магистрала "Струма", с проектна скорост 120 км/ч и габарит Г27. Не е ясно защо е зададена такава проетктна скорост в заданието, след като по закон разрешената скорост за движение по автомагистрала у нас е 140 км/ч.

След изработването на трасето ще се пристъпи към провеждане на съответните екологични процедури. След произнасянето на компетентния орган по околна среда ще може да се премине към разработването на техническия проект за одобреното трасе, включително и проекта за Подробен устройствен план.

Срокът за изработване на проекта е 150 календарни дни от датата на сключване на договора и включва само времето за проектиране.

Изграждането на новата пътна артерия с магистрален габарит, дублираща част от републиканските пътища I-6 Гюешево - Кюстендил и II-62 Кюстендил – Дупница, трябва да осигури връзка с останалите магистрали на страната - "Струма" и бъдещата "Рила" (т.нар. далечен обход на София от Самоков), а от там и с "Тракия" и "Хемус".

mediapool.bg