Изследване на Pew Research, посветено на 10-годишнината на Facebook, хвърля нова светлина върху това как са се променили отношенията в ерата на социалната медия, съобщава "Уолстрийт джърнал".
Само 10 процента от всички 1.2 млрд. потребители на Facebook обновяват статуса си всеки ден, само 4 на сто го правят повече от веднъж дневно, сочат резултатите от изследването. Около 15 процента са тези, които пускат коментари под снимки повече от веднъж на ден.
Проучването показва, че значителна част от Facebook всъщност представлява еднопосочна комуникация, поддържана от интернет воайори, привлечени от възможността да документират живота си пред очите на приятели и познати.
Тези "свръхсподелящи" потребители дразнят някои от останалите. Около 36 на сто от анкетираните са отговорили, че не им харесва, когато приятелите им споделят във Facebook "твърде много информация за себе си".
Степента на ангажираност се е превърнала в ключов показател за инвеститорите, защото времето, което даден потребител прекарва във Facebook, е директно свързано с броя реклами, които може да му "продаде". Всяко действие, извършено от Facebook потребител се равнява на още една точка данни за мрежата. Според анализаторите, ключът за бъдещия успех на платформата е в балансирането на събраната информация с акуратност, докато напливът от новорегистрирани потребители се забавя.
[div class='left_orange']По случай 10-годишния си юбилей Facebook подари персонално видео за всеки потребител
Най-голямата социална мрежа в света Facebook стана на 10 години. Проектът стартира на 4 февруари 2004 г. от стая в общежитието на университета Харвард като начин на студентите да се свързват с приятелите си. Днес ползвателите на мрежата, създадена от Марк Цукърбърг, наброяват 1.2 милиарда души.
Facebook отбелязва своя юбилей с персонален подарък за всеки потребител.
Още[class='left_orange' div]Facebook не разкрива точно как потребителите "общуват" със сайта, освен по отношение на това дали използват услугата всеки ден, или не. Миналата седмица компанията обяви, че всекидневният брой на активните потребители се повишава с 22 процента всяка година. Средният доход от един потребител също се е качил с 24 на сто през последното тримесечие и е станал 2.14 долара.
Проучването на Pew се базира на телефонни интервюта, направени през есента на миналата година сред 1 802 пълнолетни граждани.
Според данните от изследването, че една четвърт от анкетираните всъщност не "споделят" нищо във Facebook. Но дори на тях се пускат реклами, за да се поддържат приходите.
Изследването показва още как технологиите позволяват на социалните мрежи да растат повече, отколкото когато и да било в епохата преди тях.
Средностатистическият пълнолетен потребител на Facebook има 338 приятели. Това число може би не изненадва никого днес, когато всеки редови гражданин може да има Twitter. Преди десет години идеята да бъдеш постоянно в контакт със стотици приятели би ни се сторила невъзможна, ако не и ужасно изнервяща. Сега всичко това изглежда нормално.
Макар Facebook вече да се е превърнал в рутинна част от ежедневието на стотици милиони хора, проучването на Pew показва, че все още това създава значително неудобство на потребителите.
27 на сто от анкетираните са отговорили, че не им харесва, когато "други хора виждат публикации или коментари, които не е трябвало да виждат". Други изпитали нужда да получават повече "харесвания" и се изкушавали да споделят твърде много информация.
За да постигне целта си и да се превърне в обединяваща платформа за хората от целия свят, Facebook трябва да се постарае да убеди по-голям процент от населението да "споделя" все повече детайли от личния си живот.
В същото време Марк Цукърбърг мечтае за деня, в който компютрите на Facebook ще познават толкова добре потребителите си и техните навици, че ще им доставят точно тази информация, която търсят. Или, както се изразява Цукърбърг, "най-добрият персонализиран вестник в света".
В понеделник, ден преди отбелязването на 10-годишния си юбилей, Facebook стъпи по-директно на медийното поле, като пусна ново приложение за iPhone, наречено "Paper", съобщи "Ню Йорк таймс". Екип от няколко редактори в допълнение към компютрите препоръчва статии и публикации от блогове по дузина теми, включващи топ новини, храна, родителство, околна среда, права на хомосексуалистите.
Приложението предлага на потребителите лесен начин за разглеждане на новини, но също така съдържа поредица от "минисписания", всяко с отделен цвят и материали, подбрани от неидентифицирани куратори, за които компанията казва, че имат богат опит в своята област.
Тези редактори "рисуват реда и организират историите по начин, който е богат и ангажиращ", казва Майкъл Рекхоф, продуктов мениджър на "Paper".
"Paper", който компанията нарича експеримент, е предшестван от последните й усилия да предостави на своите потребители по-състоятелно съдържание и по-малко видеа с котенца. През декември компанията направи значима промяна в своя нюз фийд. Корекцията на софтуера пък даде предимство на новинарски сайтове с "високо качество", според преценката на Facebook, за сметка на вирусни клипове и верижни оплаквания на потребители, че по този начин им се задръства новинарския поток.
mediapool.bg