Кламер БГ - Бизнес новини: Разочарование: Руснаците масово пращат на ремонт новите коли от Китай

Разочарование: Руснаците масово пращат на ремонт новите коли от Китай

Бизнес

|
Вт, 12 Септ 2023г. 14:06ч.
Разочарование: Руснаците масово пращат на ремонт новите коли от Китай

Автомобили в шоурума на китайската марка Changan в Москва, 19 май 2023 г. В резултат на западните санкции срещу Русия, редица автомобилни компании, включително Mercedes-Benz, BMW, Jaguar, Land Rover, Volvo, Toyota, Mazda и др. напуснаха руския пазар, което увеличи продажбите на китайски марки автомобили в Русия. ЕПА/БГНЕС

Откакто руснаците започнаха да преминават на китайски автомобили, рязко нарасна и нуждата да бъдат ремонтирани. През първите осем месеца на 2023 г. над 35% са новите автомобили от Китай под четири години, които са изпратени за ремонт, в сравнение с година по-рано.

Това сочат данни на най-голямата мрежа от бензиностанции в Русия - Fit Service, пише в. "Известия", цитиран от "Москоу таймс". Увеличеният брой на ремонтите беше потвърден и от федералната логистична компания "Маршал".

"Някои произведени в Китай автомобили може да имат проблеми с качеството на изработката, което може да доведе до повишено износване и необходимост от чести ремонти. Освен това такива модели могат да имат проблеми с надеждността и издръжливостта, което може да доведе до чести повреди", казва генералният директор на "Маршал" Михаил Белоусов.

"Окачването на повечето китайски автомобили, например, не е готово за търговска употреба. Той не може да издържи големи натоварвания, когато се използва в режим на такси", отбелязва Александър Виноградов, директор на компанията за коли под наем RentCarsSPB.

Проблемите с окачването могат да започнат след пробег от 20 хил. км, добавя Дмитрий Полунин от технопарк "Сколково" . "Ако говорим за всекидневна употреба на автомобил за собственици от мегаполиси, тогава годишният пробег е от 40 хиляди км. При тази употреба проблемите с окачването ще започнат в рамките на шест месеца след закупуването на автомобила", отбелязва експертът.

Както показа проучването на "Откритие Авто", руските автомобилни ентусиасти бяха разочаровани от качеството на китайските автомобили. По-специално, 61% от руснаците смятат, че автомобилите от Китай са само частично адаптирани към руските климатични условия, други 19% са сигурни, че не могат да издържат на руската зима.

Сред недостатъците на автомобилите от Китай руснаците посочиха тънък метал и части, които не са проектирани да издържат на големи странични натоварвания и усукване (44%), корозия на метал, който не винаги е готов за зимна употреба (42%), както и ниска -качествена електроника и резервни части (29%).

28% се оплакаха, че окачването е твърде леко и неподходящо за руските пътни условия, а други 24% се оплакаха от слабата боя.

Според "Автостат" към 1 юли тази година в Русия е имало около 1.08 милиона китайски коли. От тях най-честите "гости" на автосервизите бяха марките Chery, Lifan, Geely, Haval, Changan и JAC, отбелязва Fit Service.

След началото на войната срещу Украйна всички световни автомобилни производители спряха производството си в Русия. Освен това официалните доставки на нови автомобили са спрени. Китай се възползва от това и навлезе на руския пазар.

През 2023 г. Русия стана най-големият вносител на китайски автомобили в света. От януари до май в страната са внесени 287 хил. автомобила, което е двойно повече от 2022 г. (162 хил.), отбелязва агенция Блумбърг, позовавайки се на данни н

mediapool.bg