Кламер БГ - Бизнес новини: Френски дренаж ще спасява магистрала "Тракия" от "вълни"

Френски дренаж ще спасява магистрала "Тракия" от "вълни"

Бизнес

|
Пон, 09 Ноем 2020г. 15:00ч.
Френски дренаж ще спасява магистрала "Тракия" от "вълни"

Френски дренаж ще спасява магистрала "Тракия" от "вълни" и няма нужда от канавки. Освен това

ремонтиращия се 12-километров участък се отводнява и по естествен път. Това се казва в официална позиция на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) по повод забележки за извършения ремонт на едното платно от Института по пътна безопасност.

Пред ден от института обявиха, че ремонтът на 12-километровия участък между пътен възел "Белозем" и "Оризово", между 155 и 168 километър на "Тракия",

е направен добре с изключение на "дребни забележки" при отводняването в началото на участъка. Според пътните експерти е било нужно да се направи канавка. Липсата й може да доведе до задържане на вода върху платното, което да предизвика аквапланинг, смятат от Института по пътна безопасност.

Очаквано качеството на ремонта на едното платно, в момента продължава по другото в посока София, предизвика множество коментари в социалните мрежи. Притесненията на хората са, че ремонтът не е направен както трябва и след време "вълните" отново ще се появят, заради липсата на дренажна система в ремонтирания участък и канавка край пътя, за осигуряване на отводняването.

АПИ не отрича тези факти, но обещава да направи френски дренаж, а за канавката смята, че няма нужда от нея, защото платното има естествен наклон. В ремонтирания 12-километров участък в посока Бургас "са предвидени всички необходими мерки за отводняване на платното", уверяват от пътната агенция.

"Настилката между 156-ти и 168-ми км на магистрала "Тракия" е с едностранен наклон към банкета и отводняването е решено чрез естествения напречен наклон. По този начин се е отводнявало платното от построяването на участъка от магистрала "Тракия" преди повече от 20 години и там никога не е имало канавка. Такава не е необходима и сега, тъй като е предвидено изграждането на френски дренаж зад мантинелата. Целта е широкият банкет да не се преoвлажнява. Изграждането на линеен дренаж в целия участък ще гарантира отвеждането и дренирането на водите извън зоната на пътното тяло", се казва в съобщението на АПИ.

Към момента земните маси са преовлажнени от дъждовете през миналата седмица и се изчаква изсъхването им, за да започнат изкопните работи за довършване на дренажа и засипването с дрениращ материал, уточняват от пътната агенция.

"Според строителните практики при изразен едностранен напречен наклон и широчина на банкета над 3 м, каквито има в този участък, не е необходимо изграждането на канавка, а регулярно подравняване на банкета и продухване на дренажите. Като допълнителна мярка за отводняване настилката в ремонтирания участък е и по-висока от банкета", посочват от АПИ.

В прессъобщението няма информация каква гаранция дава държавната компания "Автомагистрали", която извършва ремонта. Средствата за ремонта на участъка са сравними с парите дадени за изграждането му преди около 20 години.

Ремонтните дейности в обновеното 12-километрово платно за Бургас започнаха в началото на октомври и приключиха на 5 ноември. Отсечката е с нова асфалтова настилка, подобрено отводняване, нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и ограничителни системи, съобщиха при завършването й от АПИ.

Пътната агенция възложи ремонта на участъка на "Автомагистрали" без търг или конкурс, а въз основа на договора за пътно поддържане сключен по Закона за обществените поръчки. За 12-те км държавната компания е получила 24 млн. лв. от АПИ.

Пътната агенция има планове да направи поетапно ремонтът на нагъналите се около 52 км от магистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора.

Сега се работи в участъка строен между 1995 и 2000 г., а след това предстои обновяване и на пуснатия в експлоатация през 2007 г.

АПИ не представи публично план какво ще се прави, как и кога ще се случва и колко ще струва. При липсата на информация и отчитане пред обществото очаквано заваляха коментари в социалните мрежи. Сега АПИ се опитва да ги оборва.

mediapool.bg