Кламер БГ - Бизнес новини: "ТикТок" е марката с най-голям растеж на стойността през 2021 г.

"ТикТок" е марката с най-голям растеж на стойността през 2021 г.

Бизнес

|
Ср, 26 Ян 2022г. 12:38ч.
"ТикТок" е марката с най-голям растеж на стойността през 2021 г.

Социалната мрежа "ТикТок" (TikTok), известна с кратките си видеа и много харесвана от младежите, е била най-качваното приложение през 2021 година и отчита огромно покачване на стойността на марката си, макар и без да успее да достигне Топ 10 на големите американски технологични компании. Това сочи проучване на "Бренд файненс" (Brand Finance), основаващо се на различни данни като облик, постижения и оборот и цитирано от Франс прес.

"ТикТок" заема 18-а позиция в класацията на "Бренд файненс", но е с най-силно изкачване в списъка.

Марката е достигнала международно признание само за няколко години и растежът й не показва никакви признаци на забавяне, коментира Бертран Шове, генерален директор на "Бренд файненс, цитиран в комюнике.

Компанията майка на "ТикТок" - "БайтДенс" (ByteDance), отчита увеличение на оборота със 70 процента за една година до около 58 милиарда долара през 2021 година.

"ТикТок" обаче не успява да достигне 10-те американски технологични мастодонта. "Епъл" (Apple) запазва титлата си на най-скъпа марка в света, първата, която достигна 3 трилиона долара пазарна капитализация.

Следват "Амазон" (Amazon), "Гугъл" (Google) и "Майкрософт" (Microsoft), а "Фейсбук" (Facebook) е на седмо място.

Друг забележителен елемент в проучването е засилването на американско-китайската ос.

Две трети от марките в класацията на 500 компании са от САЩ (49 процента) и Китай (19 процента).

Като се прибавят всички марки, Франция застава на 5-о място в класацията по географски регион, изпреварена от Германия и Япония.

mediapool.bg