Шведската компания за музикални стрийминг услуги "Спотифай" (Spotify) обяви намаление на загубата си през първото тримесечие на 2018 г. и ръст както на платените потребители, така и на ползвателите на безплатните услуги, Инвеститорите обаче са разочаровани, тъй като прогнозите за годишните резултати на компанията остават без промяна.
Загубата е спаднала до 41 милиона евро (49 милиона долара) през първите три месеца на годината спрямо 139 милиона евро за същия период преди година и 87 милиона евро през четвъртото тримесечие на миналата година.
Компанията очакваше загубата за разглеждания период да бъде 50-80 милиона евро.
Приходите са достигнали 1.13 милиарда евро за тримесечието или с 26 процента повече на годишна основа, но са спаднали с 1 процент спрямо предходното тримесечие.
"Спотифай" продължава да прогнозира загуба от 230 до 330 милиона евро за годината, макар да е увеличила с 4 млн. до 75 млн. своите платени потребители, а ръстът при тези, които ползват безплатни услуги, е с 9 млн. до 99 млн. души.
След стабилен дебют на пазара миналия месец акциите на "Спотифай" се сринаха след приключването на официалната търговия в сряда вечерта.
Главният изпълнителен директор и съосновател на компанията Даниъл Ек каза по телефона пред репортери и анализатори, че "Спотифай" очаква продължаващ растеж на стрийминг услугите и че не се притеснява от конкуренцията на "Епъл" (Apple), предаде Франс прес, цитирана от БТА.
На фона на най-новите данни "Спотифай" остава доста напред пред "Епъл мюзик" (Apple Music). Американският технологичен гигант съобщи през март, че има 38 милиона абонати на тази услуга, която пусна през 2015 година и няма безплатен вариант.
"Спотифай" отчита особено силен растеж на безплатната си услуга в страните с нововъзникваща пазарна икономика като Виетнам и Тайланд - два пазара, на които компанията влезе наскоро. Тя отчита и набиране на инерция в Япония - втория по големина музикален пазар в света, където компактдисковете все още доминират.
mediapool.bg