Пазарът на ваканционни имоти в България е в очакване тази година да се появят позабравените клиенти - англоговорещите. Това показват прогнозите на специализираната в този тип недвижими имоти компания "Грийн лайф".
В последните месеци се засилиха запитвания от англоговорящи клиенти за покупка на нови жилища в нови проекти, но към момента няма сделки, каза в сряда пред журналисти Теофил Петров, изпълнителен директор на компанията.
Според него това е една от индикациите, че ваканционният пазар се съживява и кризата за него е отминала. Англоговорящите клиенти основно търсят жилища с една спалня, но не за постоянно пребиваване, а за почивка.
И през 2014 г. пазарът на този тип имоти ще продължи да разчита на рускоговорещите купувачи. Този тип клиенти - представители на бизнеса и пенсионери, се интересуват от покупка на ваканционни имоти за постоянно живеене. Представителите на деловите среди обикновено са хора от средния мениджмънт в Русия, с малък бизнес, които разкриват в България ресторанти, магазини, малки рекламни агенции или агенции за недвижими имоти, или работя в областта на високите технологии. От компанията очакват тази година да има ръст на сделките не по-малък от 5 на сто, а при цените ръстът ще е от 1 до 3 на сто.
И при туризма има сериозни запитвания и има ръст спрямо 2013 година, защото страна ни е спокойна, близка, традиционна и желана от руските клиенти дестинация, коментира изпълнителният директор на компанията.
От компанията отбелязаха, че за страната ни е много важно какви санкции би предприел ЕС, защото клиентите са основно от Русия и пазарът е зависим от възможността на тези хора да пътуват и безпрепятствено да купуват жилища на територията на ЕС.
В зимните курорти кризата продължава, защото има сериозни инфраструктурни проекти, които остават нерешени и там сега основен е вторичният пазар, коментира изпълнителния директор на компанията. Англоговорещите клиенти търсят начин да продадат имотите си, купени преди кризата, но ценовите нива са ниски, защото търсенето е слабо.
mediapool.bg