Японският концерн "Нисан" стана официален спонсор на най-голямото клубно първенство по футбол – Шампионската лига, съобщи Би Би Си.
Вторият най-голям производител на автомобили в Япония постигна споразумение за спонсорство с УЕФА.
Стойността на 4-годишната сделка не се съобщава, но според информацията настоящите спонсорски договори са били в размер на около 54.5 млн. евро на сезон, предава Би Би Си.
"Нисан" ще замени "Форд", който през миналия месец съобщи, че ще прекрати 22-годишното си партньорство със спортното събитие.
Другите основни спонсори на Шампионската лига са "Мастер Кард", "Уникредит", "Хайнекен", "Газпром" и "Сони".
Амбициите на "Нисан" са с подписването на договора да извоюва по-добро място на европейския пазар.
"Най-престижното състезание по футбол в Европа ще бъде важна глобална платформа за "Нисан" и нашата цел е да покажем на феновете от цял свят вълнението както от футбола, така и от нашите автомобили", заяви Роел де Врийс, ръководител на звеното за глобален маркетинг в японската компания.
По думите му Шампионска лига достига до повече от 4 млрд. телевизионни зрители на сезон, което ще помогне на "Нисан" да се добере до нова аудитория и ще изведе марката на преден план в течение на европейския футболен календар.
Тазгодишното издание на Шампионска лига се намира на четвъртфиналния си етап, до който достигнаха осемте най-добри клубни отбора на Европа. Финалът ще се играе на 25 май в Лисабон.
Като част от сделката "Нисан" също така ще бъде спонсор на супер купата на УЕФА, която изправя един срещу друг победителите в Шампионска лига и Лига Европа.
"Нисан" е сред спонсорите и на летните олимпийски игри в Рио де Жанейро през 2016 г.
mediapool.bg