Bloomberg Billionaires Index представя милиардерите под 40 години, които сами са спечелили парите си благодарение на своите открития или възползвайки се от конюктурата на световните пазари.
Безспорният номер 1 е Марк Зукърбърг - собственикът на 24% от акциите на Фейсбук. Той стана и най-младият милиардер в щатски долари. Според "Форбс", през 2018 година той е на 13-то място в списъка на най-богатите в света, но е стигал и до 10-та позиция. Състоянието му се изчислява на 65.5 милиарда долара.
Втори по богатство е основателят и генерален директор на Pinduoduo Чжен Хуан. Той стана поредният китайски милиардер след като през юли 2018 година проведе успешно IPO. Компанията му излезе на трето място по продажби след Alibaba и JD.com. Почти 200 милиона души извършват покупки през Pinduoduo поне веднъж месечно, а общият брой на регистрираните е 300 милиона души. Състоянието му се изчислява на 13.7 милиарда долара.
Американският бизнесмен Дъстин Московиц е трети по богатство сред милиардерите под 40 години. Той е един от основателите на "Фейсбук" заедно с Марк Зукърбър. Държи 7.6% от акциите на компанията. През 2008 година напуска поста вицепрезидент и основава нова компания Asana. Състоянието му се изчислява на 11.8 милиарда долара.
Бразилец по националност заема четвъртата позиция. Това е Едуардо Северин - поредният милиардер, свързан с "Фейсбук", който държи 5% от акциите в социалната мрежа. В компанията той изпълнява функциите на търговски директор. Съвипусник е със Зукърбърг, а състоянието му се оценява на 9 милиарда долара.
Първата петица се затваря от двама австралийци - Майк Канън-Брукс и Скот Фаркухар. Успехът им се дължи на основаната от тях софтуерна компания Atlassian. Двамата живеят като обикновени хора. Когато фирмата им излезе на борсата през декември 2015 г. и станаха милиардери, те избраха да го отпразнуват не с шампанско и хайвер, а с по парче пица. "Бяхме седнали в едно заведение и ядяхме пица, като мазнината и сиренето се стичаха по хартиените чинии", разказа Фаркухар пред The Australian. Двамата ползват и градския транспорт за придвижване. Състоянието на всеки от тях възлиза на 6.7 милиарда долара.
mediapool.bg