Обединението "Т7/ СНИК", което е надзорник на строежа на участъка между Оризово и Димитровград на магистрала "Марица" (лот 1), отрече отсечката да е строена некачествено и да се е плащало за несвършена работа, както твърдеше инж. Илия Запрянов.
Официалната позиция на обединението, изпратена до медиите, е по повод обвиненията на Запрянов пред бТВ от 27 април. Той е работил за обединението до юли 2014 г. и след тази дата "не е имал никакви преки или косвени възприятия, относно извършваните строително-монтажни работи и тяхното заплащане".
Поведението на Запрянов и изнесената от него невярна информация уронват доброто име на нашите дружества, на техните служители и на целия екип специалисти от строители, проектанти и възложител, работили на строежа, е посочено в съобщението.
След юли 2014 г. Запрянов не е присъствал на строежа и обвиненията му са лишени от каквато и да е достоверност, смятат от "Т7 /СНИК".
Според надзорника, инж. Запрянов е изнесъл невярна и тенденциозна информация. Твърденията му за некачествено изпълнени строително-монтажни работи и плащане за несвършена работа на обекта, не са подкрепени с никакви доказателства – нито лабораторни измервания, нито каквито и да било други, пише още в позицията на фирмата.
В нея се казва, че "строителни лаборатории са установявали съответствието на окончателно завършените по време на строителство работи с проектните изисквания и нормативни документи".
През целия период на изпълнение на проекта са издадени стотици актове и протоколи за всяка дейност, удостоверяващи не само, че е свършена дадената работа, но и че тя е изпълнена според проекта и изискванията му, се казва още в позицията.
Магистралният участък е въведен в експлоатация от Държавна приемателна комисия, която е констатирала, че той е изпълнен съгласно действащата нормативна уредба и може да бъде използвана по предназначение, е посочено в съобщението.
Прокуратурата започна проверка за поскъпването на отсечката между Оризово и Димитровград на магистрала "Марица" след срещата между главния прокурор Сотир Цацаров и бизнесмена и собственик на в."Сега" Сашо Дончев в офиса на лидера на БСП-Пловдив и бизнесмен Георги Гергов. Според обвинението е била нагласена поръчката за допълнителни 51 млн. лв., дадени на "Пътища Пловдив" за изсушаване на част от трасето. фирмата по онова време е била на Гергов. Неговата компания печели обществена поръчка за отводняването на магистралата и укрепването на почвите в конкуренцията с още три фирми.
mediapool.bg