Комисията за защита на потребителите (КЗП) е забранила над 150 нелоялни търговски практики през тази година. Това съобщи председателят й Димитър Маргаритов, цитиран от пресцентъра на КЗП.
Некоректни действия на търговци има при предлагането на различни продукти –
хранителни стоки и лекарства, битова техника и промишлени изделия, телекомуникационни, туристически и други.
Като цяло нарушенията намаляват, но нелоялни практики все още се срещат, отчитат от КЗП.
При хранителните стоки нарушенията са в две основни направления – заблуди по отношение на качествата на продукта и т. нар. фалшиви промоции.
При продажбата на лекарства най-често констатираните нарушения са свързани с неправилно формиране на отстъпките.
"Хитринки" има и при търговията с техника и промишлени стоки. "Обещават се подаръци при покупката на по-скъп битов електроуред, а после се оказва, че промоцията e изтекла или че няма налично количество от въпросния подарък", казва Маргаритов.
В туризма нарушенията са свързани с разминаване между обещаното и предоставеното. При организирани пътувания, например, понякога се появяват допълнителни разходи, за които търговецът не е съобщил предварително.
Проблемите в заведенията са свързани с некоректна информация в менютата. Например обявява се цената на грамаж за риби, но в суров вид. "Чак когато получите сметката разбирате, че цената е на грамаж в неприготвено състояние", посочва Маргаритов.
При онлайн търговията потребителите понякога по-трудно се ориентират за съпътстващите разходи, които може да са скрити - доставка, задължението на клиента да поеме разхода при връщане на стоката, допълва председателят на КЗП.
mediapool.bg