Марката на американската корпорация "Гугъл" (Google) бе призната за най-скъпата в света от компанията за анализи "Милуърд браун" (Millward Brown).
Според данните на "Милуърд браун" стойността на "Гугъл" за една година е нараснала с 40% до 159 милиарда долара.
Миналогодишният лидер в класацията "Епъл" (Apple) вече е на второ място. "Епъл" е изгубила от стойността на марката си 20% и струва 148 милиарда.
На трето място отново е Ай Би Ем (IBM) със 107 милиарда долара. Стойността на името на корпорацията се е понижила с 4 процента.
Мястото в класацията от миналата година запазва и "Майкрософт" (Microsoft), който е четвърти. Стойността му е с 29% по-висока от миналата година и е 90 милиарда долара. Името, което стои над веригата за бързо хранене "Макдоналдс" (McDonald`s), струва 85 милиарда долара.
Шампиони по изкачване в таблицата, но по-назад в нея, са китайската телекомуникационна компания "Тенсент", която отбелязва покачване с 97% до 53 милиарда долара, и "Фейсбук" (Facebook) – плюс 68% до 35 милиарда долара.
"Милуърд браун" съставя рейтинга от 2006 година. Компанията твърди, че това е единственото рейтингово проучване в света, което се опира на мнението на над 2 милиона души по света и подробен анализ на бизнес показателите на хиляди компании.
mediapool.bg