Кламер БГ - Бизнес новини: Лого с надпис "Достъпно за вас" вече показва най-евтините храни в част от хипермаркетите

Лого с надпис "Достъпно за вас" вече показва най-евтините храни в част от хипермаркетите

Бизнес

|
Ср, 15 Ноем 2023г. 18:04ч.
Лого с надпис "Достъпно за вас" вече показва най-евтините храни в част от хипермаркетите

Лого с надпис

Държавата стартира кампанията "Достъпно за вас", която ще позволи на българите бързо да разпознават храните с най-ниски цени, които се предлагат в част от хипермаркетите. Специално лого с надпис "Достъпно за вас" ще стои до стоките, предлагани на най-атрактивни цени. Кампанията на Министерство на икономиката трябваше да стартира на 1 ноември, но спор с Комисията за защита на конкуренцията забави старта на инициативата с две седмици. Търговските вериги, заявили доброволно участие в кампанията, независимо една от друга ще определят най-атрактивните цени.

В детайли, всяка седмица включилите се търговските вериги ще предлагат храни на възможно най-ниската за тях цена от няколко основни групи – хляб и зърнени храни, варива, месо и месни продукти, млечни продукти, яйца, плодове и зеленчуци, животински и растителни масла и мазнини. Продуктовата кошница за съответната седмица ще се включи в брошурите на веригите, включително и в дигиталните им издания, съобщиха от Министерство на икономиката и индустрията.

Инициативата

Кампанията стартира с фокус върху минимум 50 продукта от малката потребителска кошница. От тях най-малко 16 продукта в един магазин трябва да са отбелязани с логото на кампанията.

Министерството на икономиката продължава разговорите с всички потенциални партньори, които имат желание да се включат в кампанията, с идеята тя да достигне до потребителите във всяко едно населено място.

Провеждането на кампанията няма за цел да засегне производителите или дистрибуторите на по-ниско ниво от веригата за доставки, а насърчава търговските вериги да работят по-тясно с тях, уточняват от ведомството на Богдан Богданов.

"Достъпно за вас" се провежда в унисон с механизма в т. нар. "Зелен документ" на Европейската комисия за най-добри практики между търговците във веригата на доставките, където основно се визират хранителните продукти, посочват още от министерството.

На седмична база в Министерството на икономиката и индустрията ще се прави анализ, за да се следи динамиката на цените. В следващ етап през сайта на ведомството, в специално изготвена платформа потребителите ще могат да изберат подходящ за тях продукт и да видят от къде могат да го закупят.

Инициативата има за цел да осигури информираност на потребителите и достъпност до основни хранителни продукти от малката потребителска кошница, чрез предлагането им на възможно най – ниски цени, базирайки се на принципите на конкурентност, без да оказва негативно влияние върху останалите участници в икономическите отношения.

Кои са първите, заявили участие?

Сред първите търговски вериги, заявили участие в инициативата са "Кауфланд България" и "Лидл България". За момента участие не са заявили “Билла България” и “Фантастико”, показа проверката на Mediapool. В брошурите на Метро България също няма продукти, които да са означени, че участват в кампанията. "Метро България" обаче продава продукти на едро на търговци, а не на отделни физически лица и вероятно това е причината, поради която не попада в обсега на кампанията.

В детайли, Kaufland България се включва в кампанията с над 70 артикула.

"Участието ни в кампанията на Министерството на икономиката е в резултат на диалога, който проведохме в последните седмици с ведомството в полза на клиентите. Ние приветстваме свободния избор за участие в тази инициатива и фактът, че той не нарушава пазарните механизми и свободната конкуренция в ритейл сектора. Продуктите, които сме подбрали обхващат малката потребителска кошница, така че да подсигурят възможност за пазар на трайно ниски цени", коментира изп. директор на Kaufland България Иван Чернев.

Проверка в актуалната брошура на “Лидл България” показа 17 продукта с логото “Достъпно за вас”.

mediapool.bg