Кламер БГ - Бизнес новини: Коловозите по магистрала "Марица" по-дълбоки от тези на "Тракия" и Орлов мост

Коловозите по магистрала "Марица" по-дълбоки от тези на "Тракия" и Орлов мост

Бизнес

|
Вт, 26 Юли 2016г. 18:23ч.
Коловозите по магистрала "Марица" по-дълбоки от тези на "Тракия" и Орлов мост

Коловозите на нов участък от магистрала "Марица" са по-дълбоки от тези по новите участъци на магистрала "Тракия" и на Орлов мост в София.

Новият "рекорд" е 30-сантиметрова неравност в протежение на близо 10 метра, създаваща предпоставки за пътни инциденти, съобщи Нова телевизия.

По тази причина от вторник започват локални ремонти на лявото платно в участък между Харманли и Любимец, който беше довършен по времето на първото правителство на ГЕРБ и пуснат в експлоатация през 2010 г., съобщи Агенция "Пътна инфраструктура".

Отсраняването на дефектите ще струва на държавата около 58 000 лв., казаха от пътната агенция в отговор на въпрос на Mediapool. Те ще бъдат отстранени от пътноподдържащата фирма обединението "АБ-Марица", в което влизат хасковската "АБ" и "Бургас Пътстрой", които отговарят за магистралата до края на 2018 г.

Строителството на компроментирания учасътк започва през 1992 г. Движението по него е пуснато през февруари 2008 г. на биндер (без износващия пласт асфалт - бел.ред.), а през 2010 г. е въведен в експлоатация, се казва в отговора на пътната агенция.

Обясненията за дефектите

"Проблемът е, че когато е правено 2008 г., тогава все още не беше въведен стандартът, когато се правят магистрали, да се използва т.нар. полимер битум, който всъщност дава възможност при високи амплитуди, температури, да поема тежестта на тежкотоварния трафик", казва регионалният министър Лиляна Павлова пред Нова телевизия.

Пътната агенция посочва като причина високите летни температури и интензивния трафик (които би трябвало да са взети предвид още при проектирането на магистралата), както и липсата на полимермодифициран битум.

По старите участъци на "Марица" и "Тракия", правени преди десетилетия, такъв тип неравности няма.

Интересна подробност е, че този вид дефекти се очертават като системен проблем при нови пътища, строени предимно в периода 2009-2013 г.

По това време покойният вече депутат от БСП Димчо Михалевски алармира, че строящият се участък на магистрала "Тракия" се прави от некачествен материал, примесен с пепел от табаните на рудник "Миньор" и впоследствие това ще доведе до проблеми с експлоатацията.

Ответната реакция на тогавашното първо правителство на ГЕРБ беше да впрегне всички държавни контролни органи да докажат, че няма такова нещо. Днес отсечката между Стара Загора и Нова Загора е на коловози, които не се отстраняват.

Участъци от магистрала "Марица" бяха строени със същия материал, според строители на обекта.

Компрометираният участък между Харманли и Любимец на магистрала "Марица" е построен от "ПСТ Холдинг", по онова време собственост на Васил Божков, наричан "властелинът на пътищата". Сега компанията е притежание на други лица, зад които се смята, че стои депутатът от ДПС Делян Пеевски и собствениците на Първа инвестиционна банка (ПИБ).

Перманентни ремонти по "Марица"

Очакванията на пътната агенция са ремонтите да продължат до края на седмицата без да пречат на движението: "Те ще се извършат без отбиване на движението. Необходимо е шофьорите да карат внимателно и със съобразена скорост, спазвайки пътната сигнализация."

Според пътуващи по магистрала "Марица" участъци от нея непрекъснато се затварят за ремонт.

Обяснението за това е, че "понеже ги правихме зимата, да не изпуснем финансирането, не навсякъде са добре калибровани", казва министър Павлова.

"По време на гаранцията, която е 10 години, изпълнителят е длъжен на всеки две години да прави калиброване на тези фуги само на мостовете", допълва тя.

mediapool.bg