Кламер БГ - Бизнес новини: "Изиджет" с план за въглероден неутралитет и разработване на хибриден самолет

"Изиджет" с план за въглероден неутралитет и разработване на хибриден самолет

Бизнес

|
Вт, 19 Ноем 2019г. 15:44ч.
"Изиджет" с план за въглероден неутралитет и разработване на хибриден самолет

Нискотарифната авиокомпания "Изиджет" (Easyjet) обяви, че ще бъде първата в света, която ще достигне до въглероден неутралитет и обяви партньорството си с Еърбъс (Airbus) за разработване на хибриден самолет, предадоха световните агенции във вторник.

В началото британската компания ще се насочи към схеми за "въглеродна компенсация", които ще й позволят да работи по зелени проекти най-вече за възстановяването на горите и възобновяемите енергии и така да компенсира емисиите от въглероден диоксид от полетите си.

Превозвачът уточни, че това ще му струва 25 милиона лири (29.2 милиона евро) годишно и плащането ще започне от догодина.

"Ангажираме се да имаме въглеродно неутрални полети чрез мрежата ни, това е световна премиера за авиокомпания", каза генералният директор на групата Йохан Лундгрен, който е родом от Швеция, откъдето тръгна увеличаващото влиянието си движение "срамно е да пътуваш със самолет". То приканва пътниците да отдават предимство на другите видове транспорт.

Групата обяви, че прибягването до "въглеродна компенсация" е временно, очаквайки разработването на технология, чрез която ще могат да летят хибридни и електрически самолети.

По тази причина "Изиджет" продължава изследванията си в тази област и обяви предварително споразумение с европейския гигант "Еърбъс", за да обмисли начина на въвеждане на пазара на ново поколение собствени самолети и търговската им експлоатация, предаде Франс прес.

Нискотарифният авиопревозвач напомни, че вече работи с американската стартъп компания "РайтИлектрик" (Wright Electric) за разработването на електрически самолет, който се надява да пусне на пазара за полети на кратки разстояния след по-малко от 10 години.

"Изиджет" освен това е ангажирана с модернизацията на флотилията си със самолети с по-малък разход на гориво, което й позволи да намали въглеродните емисии на пътници с една трета спрямо отпечатъка си през 2000 година.

Тези мерки бяха обявени в момент, в който авиационният сектор е подложен на натиск да намали въглеродния си отпечатък. Според Международната организация за гражданска авиация около 2 процента от емисиите въглероден диоксид в света са от този сектор.

Според данните на Европейската агенция за околна среда емисиите от въглероден диоксид на въздушния транспорт надвишават значително, с 285 грама при съотношение пътник-километър, емисиите от другите видове транспорт.

mediapool.bg