Нови магазини планира да открие българският клон на шведския мебелен гигант ИКЕА в страната.
Погледите в момента са насочени към Пловдив и Стара Загора, а дали ще са магазини като този в София или нови центрове за поръчки като тези във Варна и Бургас зависи от различни фактори. Това коментира новият управител на българския клон Никос Ифантидис пред Mediapool при представянето на новия каталог на компанията за сезон 2017/2018.
Според него българският пазар на мебели следва възходящата тенденция на търговията и потреблението у нас и със сигурност в момента се представя по-добре от този в Гърция.
Двуцифрен ръст на българския пазар
Компанията отчете двуцифрен ръст на всички показатели на български пазар – продажби (11%), клиенти (13%), посетители (14%) за каталожната август 2016 - септември 2017 г.
В цифри това са 103 млн. лв. оборот, 2.8 милиона посетители и 1.1 милиона клиенти, посочи Никос Ифантидис.
Данните са от всички канали на продажби у нас – магазинът в София, двата центъра за поръчки по морето и електронната търговия.
От стъпването си на българския пазар през есента на 2011 г. досега посетителите на точките за продажби на ИКЕА у нас са над 13 милиона, каза Никос Ифантидис. По думите му 83% от тях са останали доволни от обслужването. Останалите 17% ни карат да бъдем още по-добри, допълни Ифантидис.
Затова приоритетите му са добро предстваяне на продуктите с възможност за изпробване от българските клиенти, улеснен достъп и превръщането на пазаруването в незабравимо преживяване.
Български дизайн по света
През новата каталожна година ще бъде представена и първата колекция на ИКЕА произведена изцяло от български фабрики VÄSSAD, както и плюшена играчка, нарисувана от българско дете.
Летящият дакел Мури, създаден от десетгодишната Мира от София, ще бъде в продажба в магазините на марката в 49 държави от ноември, като част от ежегодната кампания с добра кауза на ИКЕА, в която деца помагат на деца по целия свят.
Мебели номади
Акцентът в новия каталог на ИКЕА е дневната като място за живот. Новите мебели, които се предлагат, са мултифункционални. Те са създадени с мисълта за "градските номади", които непрекъснато се местят. Затова са компактни и удобни за бързо преместване, посочиха от компанията.
Новата колекция"Иперлиг" (IPPERLIG) на ИКЕА е разработена съвместно с датската дизайнерска компания "Хей" (HAY). Тя включва 35 нови продукти е ще бъде на българския пазар през ноември.
От началото на 2018 година ще се предлага и дизайнерския диван на Том Диксън, разработен за ИКЕА. Неговият прочит на меката мебел е повлиян от хакерите и дава възможност на всеки желаещ да се включи в процеса на дизайн с разместване на облегалките или поставката на лаптопа.
Тазгодишният каталог на ИКЕА идва в 328 страници, преведен е на 35 езика и се разпространява по цeлия свят. От излизането на първия ИКЕА каталог през 1951 г. до днес каталогът на компанията е сред изданията с най-голям тираж по света.
mediapool.bg