Кламер БГ - Бизнес новини: Защитени ливади блокират бъдещия тунел под прохода "Петрохан" (видео)

Защитени ливади блокират бъдещия тунел под прохода "Петрохан" (видео)

Бизнес

|
Пет, 18 Юни 2021г. 18:01ч.
Защитени ливади блокират бъдещия тунел под прохода "Петрохан" (видео)

Защитени ливади блокират бъдещия тунел под прохода

Защитени ливади блокират изграждането на тунел под прохода "Петрохан". Това стана ясно от обясненията на министъра на екологията Асен Личев. Заедно с представители на местната власт и пътната агенция той посети община Берковица и показа къде са проблемните участъци при реализацията на съоръжението.

Защитените ливоди край пътя, които са пречка за реализацията на трасето Сн. МОСВ

Проблемният участък е връзката под тунела със скоростния път Ботевград-Видин, който минава през защитена зона "Берковица".

"Има колизия с Плана за управление на защитена зона "Берковица" за птиците, по отношение на това, че не може да се променя предназначението на имоти с трайно предназначение - ливади. За съжаление тази заповед е издадена през 2016 година от Ивелина Василева. Имало е едномесечен срок за обжалване, но никой не го е направил и е влязла окончателно в сила", каза министър Личев.

Въпросните ливади стигат до пътя. Най-вероятно те са вкарани като защитени, за да се получават аграрни субсидии, които са по-високи, а на практика имаш само едно косене, предположиха представители на местната власт. Ивелина Василева не беше открита за коментар на мобилния си телефон.

Сега екоминистерството и пътната агенция търсят решение за реализирането на връзката под тунела със скоростния път Враца – Видин, така че да не бъдат засегнати защитените ливади, обясни Асен Личев.

Именно по тази причина той е прекратил процедурата по оказване на въздействие на околната среда за тунела, защото влиза в противоречие с Плана за управление на защитената зона "Берковица". Поискал е от АПИ да му бъдат представени и трите варианта, за да се вземе решение, с което да се избегнат "защитените ливади".

Никога не е стоял на дневен ред въпросът, дали да има, или да няма тунел под "Петрохан", защото не е имало колизия с екологичното законодателство, каза още Личев.

Няма пречки съоръжението да бъде реализирано на 100 процента, допълни той.

Първоначално АПИ беше представила в МОСВ само един вариант на трасе на тунела под прохода "Петрохан". Според авторите на проекта той е най-къс, минава през най-ниската точка на Стара планина и засяга най-малко защитени зони.

Изграждането на тунел под Петрохан е от изключителна важност, защото това е най-краткият път, който свързва София с втория мост над Дунав при Видин.Предложеното трасе е скоростен път с дължина от 97 км и габарит Г20 - с по две ленти за движение в посока, всяка от които е широка 3.50 метра. Проектната скорост е 80 - 90 км/ч.

В по-голямата част трасето е по сега съществуващия път, като е предвидено неговото разширяване и изправяне на някои участъци.

От тук ще започва тунелът под Петрохан Сн. МОСВ

Около десетина километра е новото трасе между селата Бучин проход и Бързия. В този участък е заложено изграждането на няколко моста и виадукта, както и тунел с дължина от 6845 метра. Ако той бъде построен, това ще е най-дългият шосеен тунел у нас.

На проверката с министър Личев днес бяха областният управител на Монтана Валери Димитров, зам.-министърът на околната среда и водите Петър Димитров, директорът на РИОСВ -Монтана Любомир Иванов и представители на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

mediapool.bg