Да се създаде дигитален експортен хъб, който да помага на българските фирми да се справят със спада на износа на стоки, са обсъдили в понеделник икономическият министър Лъчезар Борисов, търговските аташета и представители на бизнеса в онлайн конференция, съобщиха от пресцентъра на ведомството му.
Борисов обещал идеята да се реализира в най-кратки срокове. Портфолиата от стоки на българските фирми, които се са част от този хъб, ще са преведени на английски език, за да са по-достъпни за всички потребители в световен мащаб.
По думите на икономическия министър въпреки положителните нива на показателите на вътрешно потребление и инвестициите в страната, създаването на подобна платформа е належащо и е обусловено от спада на българския износ през третото тримесечие на 2020г., който бе най-засегнат от разпространението на коронавирусната инфекция по света.
Именно в условията на криза всички трябва да солидаризираме усилията си и да проявим гъвкавост и креативност, за да спомогнем максимално бързо всеки един сектор от икономиката ни да възстанови позициите си, посочва Борисов, цитиран от пресцентъра на икономическото министерство.
mediapool.bg