Интернет-гигантът Гугъл (Google) възнамерява да въведе правило, което ще послужи за по-голяма прозрачност при публикуването на политическа реклама.
Според нововъведението при подаването на предизборни обяви на американска територия поръчителят ще трябва да представи документ, че има законното право да живее в САЩ. От обявата трябва да става ясно кой плаща за нея, заяви Кент Уокър, вицепрезидент на Гугъл по юридическите въпроси.
Корпорацията се надява по този начин да изключи възможността за манипулации и разпространение на лъжливи новини.
Освен това Гугъл възнамерява още през 2018 г. да съобщи кой и на каква стойност купува реклама.
Подобна мярка предприема и социалната мрежа Фейсбук.
По-рано бе съобщено, че специалистите на Фейсбук са открили около 3000 рекламни обяви, които руснаците са публикували в тази социална мрежа и в Инстаграм преди и след президентските избори в САЩ през ноември 2016 г.
Тази реклама са могли да видят около 150 млн. потребители.
Фигуриращи в разследването на американското министерство на правосъдието руски граждани са създавали фиктивни страници, които са използвали, за да повлияят на общественото мнение в страната, се казва в публикувания от ведомството обвинителен акт.
Подобни случаи са регистрирали и други компании. По-конкретно, Гугъл е открил 18 канала на видеохостинга YouTube, за които се предполага, че са поддържани от руснаци. На тези канали са публикувани над 1108 видеозаписа с общо времетраене 43 часа.
Тези канали също са замразени. Редица записи е замразил и Туитър.
mediapool.bg