През 2013 г. вторият по големина мобилен оператор "Глобул" е предал за рециклиране 4 тона излезли от употреба мобилни телефони, батерии и аксесоари, събрани в търговската мрежа на компанията. Това е със 70 процента повече електронен скрап спрямо събраните количества през 2012 г., съобщи в понеделник компанията, която освен това е спестила над над 150 тона хартия и близо 3000 тона въглеродни емисии.
Добрите постижения в събирането на остаряло оборудване се дължат на политиката на компанията да продава смартфони с отстъпка при предаване на стар апарат за рециклиране.
Нараснал и делът на абонатите на "Глобул", отказали се от хартиена фактура - от 48% през 2012 г. до 60% през миналата година, в резултат от което компанията спестила 145 тона хартия или с 23% повече на годишна база. Още 5.96 тона хартия и 1.13 тона пластмаса са икономисани благодарение на клиентите на предплатени услуги, които се възползвали от възможностите за електронно презареждане на своята карта чрез е-ваучер, банкомат, SMS и др. Служителите на компанията пък са изразходили 30% по-малко хартия и са предали 9.6 тона хартия за рециклиране.
Въпреки разширението на телекомуникационната си мрежа и значителния ръст на мобилния интернет трафик, през 2013 г. операторът е намалил въглеродните си емисии с 9% и така е спестил на околната среда 2948 тона парникови газове. Основен принос за това постижение имат проектите за повишаване на енергийната ефективност в компанията. През последните три години GLOBUL инсталира фотоволтаични панели на близо 50% от своите базови станции, разположени в отдалечени райони без достъп до електропреносната мрежа. Така, само през 2013 г. компанията спестила 10 000 литра дизелово гориво. В допълнение, консумацията на електроенергия в административните сгради на "Глобул" и "Германос" е спаднала с 8%, а в магазините – с 11% на годишна база.
Компанията цитира и представително маркетингово проучване за 2013 г., според което близо 80% от българските потребители възприемат "Глобул" като "зеления оператор на България”.
mediapool.bg