Най-вече към Германия, Русия и Турция се насочва българският бизнес за осъществяване на пътувания с цел създаване на контакти в чужбина през 2014 година. Това сочи проучване на Българската търговско-промишлена палата за нагласите на компаниите, които са нейни членове. Китай и Сърбия са следващите интересни на българските фирми дестинации за правене на бизнес, според данните на анкетата, проведено по електронен път в края на декември 2013 година.
Като цяло към държавите от ЕС (с изключение на Германия) се наблюдава по-слаб интерес за бизнес посещения. Въпреки това, най-предпочитани в Европа за сделки се очертават Белгия, Великобритания, Гърция, Италия, Полша и Холандия, към които всяка пета фирма проявява интерес за бизнес пътуване.
Намерението за износ на български стоки зад граница е водеща причина за бизнес пътуванията – при почти 80% от членовете на БТПП. Същевременно, около половината от фирмите (47%) се ориентират и към търсене на чуждестранни партньори за съвместни инвестиции в България.
Машиностроенето, услугите, строителството, производството на хранителни продукти и електрониката са секторите, към които най-много от анкетираните имат интерес за срещи с потенциални бизнес партньори от чужбина.
mediapool.bg