България е първа по ръст на продажбите на леки коли през май с 35% на годишна база в Европейския съюз. Страната ни обаче е малък пазар и общо са продадени 2690 автомобила през петия месец на годината.
Като цяло продажбите на леки коли в Европейския съюз отчитат спад от 11.2% на годишна база. Общо са продадени 791 546 броя автомобили спрямо 891 125 броя година по-рано. Това показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА).
За периода януари-май включително в ЕС регистрациите на нови коли се понижават с 13.7%.
Само шест страни от ЕС отчитат увеличение на продажбите на леки коли през месец май. Освен България, останалите страни, които отбелязват растеж са Гърция, Румъния, Кипър, Швеция, Латвия.
Най-големият спад е отчетен в Литва – 33.2%, следвана от Австрия (-24%) и Португалия (-23.5%).
Двата големи пазара на леки коли - Германия и Франция отчитат спад от над 10 на сто.
В Испания регистрациите на нови коли също се се понижават с 11%, а в Италия - с 15%.
От януари до май регистрациите на нови коли в България нарастват със 17.5% до 11 721 броя спрямо 9973 броя преди година. Преди нас е само Румъния (+32,9%). Едва шест страни отчитат увеличение за периода.
Европейските марки автомобили отчитат спад в продажбите, за сметка на азиатските.
Пазарният дял на Volkswagen се свива до 24.8 % от над 26 на сто година по-рано. Компанията отчита 19.6% спад на продажбите през май и 19% спад от началото на годината до май включително. През януари-май компанията е прдала 922 670 превозни средства в Европейския съюз.
BMW, Mercedes,Renault и Ford също отчитат спад в продажбите през май.
В същото време продажбите на Hyundai Motor през май нарастват с близо 10% до 78 167 броя, а на Toyota се увеличават с 5%.
mediapool.bg