Само смяната на директора на БДЖ няма да реши проблемите на
железницата, трябват 410-420 млн. лв. инвестиции и 2017 г. е повратна за компанията, заяви отстранения преди дин директор на държавното дружество Владимир Владимир пред бТВ в неделя.
Така е конструирана цялата схема на реформите, че 2017 г. трябва да има решителна намеса на държавата,
каза Владимиров. Той допълни, че не е успял да убеди държавата, че трябва да подкрепи финансово реформата в БДЖ в най-ключовия момент и да се промени изцяло състоянието на железницата.
Той отново посочи, че при първото правителство на ГЕРБ, когато също бе шеф на БДЖ, в края на 2009 г. БДЖ е започнала с 850 млн. лв. дългове. "Тези дългове носеха след себе си плащания на лихви, текущи лихви, наказателни лихви и много разходи по съдебни дела, водени с кредиторите. Всичко това доведе до факта, че от железницата излязоха 560 милиона лева, които са платени на кредиторите. В резултат от това усилие задлъжнялостта към днешна дата е 445 милиона, т.е. тя е намалена наполовина. Но в същото време огромните задължения остават. Има 380 милиона от тези 445, които реално трябва да бъдат платени. Железницата вече няма необходимия ресурс вътре в себе си, за да заделя тези средства и да се погрижи за тяхното изплащане", обясни Владимиров.
По думите му плащането на тези задължения става с пари от "БДЖ Пътнически превози“ и това е причината за тежките условия на труд и лошата услуга, предлагана на пътниците на железниците.
Според него трябват средства за закупуването на около 30 нови мотрисни влака. Стойността на тази инвестиция е около 410-420 милиона лева, каза още Владимиров.
"Аз съм между другото най-дълго задържалият се директор през последните 15 г., 2 години и 3 месеца съм изпълнителен директор. За последните 15 г. има седем или осем изпълнителни директори. Това е едно доста проветриво място с доста натрупани проблеми", добави той.
mediapool.bg