Кламер БГ - Бизнес новини: YouTube ще вмъква реклами във всички видеа, без да споделя печалбите с малки автори

YouTube ще вмъква реклами във всички видеа, без да споделя печалбите с малки автори

Бизнес

|
Съб, 22 Май 2021г. 14:44ч.
YouTube ще вмъква реклами във всички видеа, без да споделя печалбите с малки автори

Сн. Ройтерс

Видеоплатформата YouTube обяви промяна в условията на своята услуга, сред които вмъкване на реклами във всички аудиовизуални материали. Печалбите обаче няма да бъдат споделяни с малките автори, пише онлайн изданието "Ентръпрънър", цитирано от БТА.

Чрез изявление, изпратено до потребителите, компанията обяснява: "YouTube има право да си осигурява приходи от цялото съдържание на платформата и реклами могат да се показват във видеоклипове на канали, които не са част от Партньорската програма на YouTube".

Нововъведението ще влезе в сила от 1 юни.

Понастоящем рекламите са вградени във видеоклипове, публикувани в канали, свързани с Партньорската програма. За да участвате в нея, трябва да са изпълнени две условия: броят на абонатите трябва да бъде най-малко хиляда души, а общото време за гледане годишно да е четири хиляди часа.

Освен това доходите на всички създатели на съдържание, живеещи извън Съединените щати, ще започнат да се отчитат като "роялти" (такса, която франчайзополучателите заплащат периодично, обикновено всеки месец) и ще бъдат облагани съгласно американското законодателство. За да се събират такси, трябва да се предостави информация за TIN, името на юридическото лице и името на канала. В случай на невъзможност за предоставяне на тази информация, хостингът може да задържи до 24 процента от приходите, предаде БГНЕС.

Новите правила няма да позволят на малките създатели на съдържание или на тези, които не са част от Партньорската програма, тоест канали, които не отговарят на количеството показвания и други изисквания, да печелят от реклами в своите видеоклипове, отбелязва "Ентръпрънър".

Важно е да се отбележи, че в много случаи присъствието на реклами може да ограничи възможностите за растеж на тези създатели, тъй като потребителите в крайна сметка се отказват от съдържанието.

През ноември 2020 година видео платформата направи подобни промени в САЩ. Компанията обясни, че те не би следвало да повлияят на начина, по който потребителите ползват услугата.В останалата част от света тези промени ще влязат в сила от 1 юни 2021 година

mediapool.bg