Кламер БГ - Бизнес новини: Mondelez international финализира сделката за закупуването на Chipita

Mondelez international финализира сделката за закупуването на Chipita

Бизнес

|
Вт, 04 Ян 2022г. 13:54ч.
Mondelez international финализира сделката за закупуването на Chipita

Mondelez international финализира сделката за закупуването на Chipita

Mondelez international ("Монделийз Интернешънъл") финализира сделката за закупуването на водещия производител на кроасани в Централна и Източна Европа Chipita ("Чипита"), обяви компанията във вторник. Цената на сделката не се посочва.

Придобиването ще позволи на "Монделийз Интернешънъл" да предложи широко портфолио от печени продукти в Европа, отговаряйки на нарастващото потребителско търсене в този сегмент. Това също така разкрива силен потенциал за иновации, обединявайки емблематични марки на компанията като Cadbury и Milka, с марките кроасани и печени продукти на Chipita Глобъл S.A като 7Days. Продуктите на Chipita вече достигат до два милиарда потребители в повече от 50 страни.

"Бизнесът на Chipita е изграден от екип от невероятно талантливи хора. Очакваме с нетърпение да приветстваме нейните служители, обичани марки и наследство в Монделийз Интернешънъл, за да доразвием заедно стратегията си да станем глобален лидер в продуктите за похапване", заяви Винс Грубер, вицепрезидент и президент на Монделийз Европа.

"Навлизането на Монделийз Интернешънъл в категорията кроасани и печени продукти чрез Chipita Глобъл S.A. ще допринесе за ускорен растеж на бизнеса в цяла Европа и ще спомогне за разширяване на нашето присъствие в ключови, бързо развиващи се централни и източни пазари", добави той.

От вторник ще бъде създаден временен управленски екип, който да управлява операциите на Chipita и който ще спомогне процеса по интеграция, който ще се случи през 2022 г. Временният управленски екип, който е балансирана комбинация от опитни лидери на Монделийз Интернешънъл и такива от Chipita Глобъл SA, ще бъде ръководен от Иво Найденов, който е част от Монделийз Интенешънъл от близо 20 години с дългогодишен опит на пазарите в Югоизточна Европа.

"Отдавна се възхищавам на Chipita и съм развълнуван да работим заедно с новите ни колеги за развитието на иновациите и създаването на страхотни нови продуктови комбинации. Това ни дава много нови възможност както да се учим един от друг, така и да растем заедно, създавайки нови перспективи и възможности за нашите служители и марки. Планираме да приемем Chipita Глобъл S.A. в Монделийз Интернешънъл по внимателен, отговорен и грижовен начин, с уважение към страхотния бизнес, изграден от служителите на компанията през последните 40 години.", посочи Иво Найденов.

Самата Монделийз Интернешънъл предлага продуктите си в 150 държави в целия свят. С нетни приходи от приблизително 27 милиарда долара през 2020, Монделийз е позната с марките OREO, belVita и LU; шоколадите Cadbury Dairy Milk, Milka и Toblerone; бонбоните Sour Patch Kids и дъвките Halls и Trident. Компанията е член на Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 и Dow Jones индекс за устойчивост.

Chipita е създадена в Гърция преди 40 години. Компанията е един от най-големите производители на солени и сладки продукти за Централна и Източна Европа, с приблизително 580 милиона долара приходи през 2020 г.

В портфолиото на компанията са марки като: 7Days, Chipicao и Fineti. Определящо за компанията при вземането на решения е разработването и разширяването на портфолиото си от продукти на редица пазари чрез иновации и силни производствени възможности. Chipita разполага с 8 производствени завода с присъствие в над 50 страни и има повече от 5 400 служители.

mediapool.bg