Кламер БГ - Бизнес новини: 11 кандидати за строителен надзор на магистралата Русе - Велико Търново

11 кандидати за строителен надзор на магистралата Русе - Велико Търново

Бизнес

|
Вт, 16 Авг 2022г. 19:48ч.
11 кандидати за строителен надзор на магистралата Русе - Велико Търново

11 кандидати за строителен надзор на магистралата Русе - Велико Търново

По 11 оферти бяха подадени за строителен надзор по всяка една от двете обособени позиции за строителството на магистралата Русе - Велико Търново. Това съобщи агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Обществената поръчка е за първите два участъка на магистралата - от Русе до Бяла и за обхода на град Бяла общо с дължина от 75.6 км Прогнозната стойност на поръчката е 24 568 500 лв. без ДДС.

По времето на правителството на Кирил Петков бяха избрани строителите на двата участъка. Това са ДЗЗД "Хемус-16320" с цена от над 876 млн. лв. без ДДС (21.8 млн. лв./км) и ДЗЗД "АМ Русе Търново" с цена от над 660 млн. лв. без ДДС (18.6 млн. лв./км).

След обявяването на решението на АПИ финансовото министерство на Асен Василев възложи проверка на поръчката на Агенцията за държавен и финансов контрол. АДФИ трябваше да провери защо до крайното класиране са допуснати две икономически групи, като всяка от тях печели по една обособена позиция, а цената е с до 55% по-висока от прогнозната на АПИ. Към момента няма информация дали е приключила проверката и какъв е резултатът от нея.

Строителството на магистралата Русе - Велико Търново се финансира със средства от програма "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г.

За последния участък - от Бяла до Велико Търново все още няма обевяна обществена поръчка, тъй като по този лот имаше проблем с екологията.

Офертите за надзор за участъка от Русе до Бяла

Единадесет са кандидатите за строителен надзор за участъка от Русе до Бяла с дължина 40 км. Тази отсечка ще започва на 3 км източно от Дунав мост при Русе. Прогнозната стойност на поръчката за строителен надзор при изграждането на отсечката е 13 409 775 лв. без ДДС.

Отворените оферти са:

1. "Трафик холдинг" ЕООД с участници: "Трафик Холдинг" ЕООД, "Строл-1000" АД, "Ен Ар Консулнт" ООД и "ДеНиДи" ЕООД;

2. "План инвест Пловдив" ЕООД / План Инвест РБ ДЗЗД/;

3. ДЗЗД "Консултанти Русе - Велико Търново 22", в което са: "Пи ес Консулт" ООД, "Ди Ви Би Консулт" ООД и "Проес Консулторес" АД;

4. ДЗЗД "Рутекс-ПИИ Русе - Бяла", в което са: "Рутекс" ООД и "Пътинвест-инженеринг"АД;

5. ДЗЗД "ТК-Група-Свеко", в което са: "Трансконсулт-БГ" ООД, "Свеко Енергопроект" АД и "Трансконсулт - Група" ЕАД;

6. ДЗЗД "БГ Консулт" с участници: "Билд строй консулт" ЕООД и "Гарнетс БГ" ООД;

7. ДЗЗД "Консултанти Русе - Велико Търново 2022", в което са: "Гранат - 7" ЕООД, "Диджиталсървис" ЕООД, "Топ надзор консулт" ЕООД и INFRAM a.s.;

8. обединение "Русе - Бяла 22", в което са: "Пътконсулт 2000" ЕООД, "Контпас" ООД, "ИРД Инженеринг" С.р.л.;

9. обединение "Интбер-Айси" с участници: "Ипсилон Консулт" ЕООД, "Интбер" Австрия, "Тест Констултинг" ООД и "Ай Си Консулентен Цивилтехникер" ГесмбХ;

10. ДЗЗД "Велики консулт", в което са: "Три Ес" ЕООД, "Акрута и Тапиа Инхениерос" АД и "Инко Естдуио Технико" ЕООД;

11. "Надзор Консулт АПИ" ДЗЗД, в което влиза "Геоксперт България" ЕООД.

Офертите за обхода на Бяла

Единадесет са кандидатите и за обхода на град Бяла с дължина 35.4 км. Прогнозната стойност на поръчката за упражняване на строителен надзор е 11 158 725 лв. без ДДС.

Отворени офертите са:

1. "Трафик холдинг" ЕООД с участници: "Трафик Холдинг" ЕООД, "Строл-1000" АД, "Ен Ар Консулнт" ООД и "ДеНиДи" ЕООД;

2. "План инвест Пловдив" ЕООД / План Инвест РБ ДЗЗД/;

3. ДЗЗД "АМ Русе - Велико Търново VII.2022", в което са: "Пътинвест-Инженеринг" АД, "Пътпроект" ЕООД и "Консултант Инженерингс" ЕООД;

4. 3. ДЗЗД "Консултанти Русе - Велико Търново 22", в което са: "Пи ес Консулт" ООД, "Ди Ви Би Консулт" ООД и "Проес Консулторес" АД;

5. ДЗЗД "E-Консулт", в което са: "Рутекс" ООД и "Транскосулт-БГ" ООД;

6. ДЗЗД "БГ Консулт" с участници "Билд Строй Консулт" ЕООД и "Гарнетс БГ" ООД;

7. ДЗЗД "Консултанти Русе - Велико Търново 2022", в което са: "Гранат - 7" ЕООД, "Диджиталсървис" ЕООД, "Топ надзор консулт" ЕООД и INFRAM a.s.;

8. обединение "Русе - Бяла 22", в което са: "Пътконсулт 2000" ЕООД, "Контпас" ООД, "ИРД Инженеринг" С.р.л.;

9. обединение "Интбер-Айси" с участници: "Ипсилон Консулт" ЕООД, "Интбер" Австрия, "Тест Констултинг" ООД и "Ай Си Консулентен Цивилтехникер" ГесмбХ;

10. ДЗЗД "Велики консулт", в което са: "Три Ес" ЕООД, "Акрута и Тапиа Инхениерос" АД и "Инко Естдуио Технико" ЕООД;

11. "Надзор Консулт АПИ" ДЗЗД, в което влиза "Геоксперт България" ЕООД.

Магистралата Русе - Велико Търново

Проектното трасе на автомагистралата е общо 132.84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново.

Предвижда се автомагистралата да започва на 3 км източно от Дунав мост при Русе, при пътния възел с път II-21 Русе - Силистра, и да достига до град Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока Прохода на Републиката и прохода Шипка.

Обществената поръчка се обявява въз основа на изработен и одобрен идеен проект, според който проектният габарит на автомагистралното трасе е Г27 - с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети.

Предвидени са необходимите пътни възли и връзки, за да може хората от отделните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на аутобана.

На цялото трасе от 132 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения - 22 моста и виадукта, с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново.

Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела.

Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза.

Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето.

След изработване на техническите проекти за трите участъка ще бъде прецизирано местоположението, броя, вида и дължината на големите съоръжения.

Строителните работи ще започнат от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе - Бяла. В момента първокласният път е един от най-натоварените и с висока концентрация на тежки пътни инциденти.

С изграждането на магистралата броят на катастрофите по направлението ще намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, а транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, посочват от АПИ.

mediapool.bg