Кламер БГ - Бизнес новини: ФМИ отчита вече 25.8 млн. потребители на бездимни устройства

ФМИ отчита вече 25.8 млн. потребители на бездимни устройства

Бизнес

|
Четв, 04 Май 2023г. 17:46ч.
ФМИ отчита вече 25.8 млн. потребители на бездимни устройства

архивна снимка БГНЕС

С близо 1 милион са се увеличи потребителите на бездимното устройство IQOS по света през първото тримесечие на 2023 г., сочат финансовите резултати за периода на "Филип Морис Интернешънъл" (ФМИ), обявени в четвъртък. Броят на ползвателите на нагреваемите продукти на концерна вече е 25.8 милиона, като приблизително 72% от тях или 18.5 милиона са преминали изцяло към бездимната алтернатива и са отказали цигарите.

Бездимните алтернативи на компанията се продават в 78 държави по света, като в Европа водещите пазари са Италия с пазарен дял 17.4% и Германия – с 5.3%. IQOS продължава успешното си пазарно представяне във всички части на Европа с впечатляващ успех в Будапеща, Рим и Атина. В България потребителите на нагреваемите тютюневи продукти надхвърлят 230 000, като София е лидер сред столиците от своя географски сегмент.

Традиционно в Япония, където първо бе пуснато устройството, бездимните алтернативи представляват 35% от тютюневия пазар в страната, а пазарният дял на IQOS в Токио надвишава 32%.

"Нашият бизнес се представя силно през първото тримесечие, нетните приходи нарастват с 3.5% на отчетна база и с 3.2% на органична база, което се дължи на ускорен ръст на цените на горимите тютюневи изделия и на солиден ръст на доставките на нагреваеми тютюневи изделия", посочва Яцек Олчак, главен изпълнителен директор на компанията, цитиран в съобщението.

"Продължаваме успешната интеграция на Swedish Match, чиито резултати са впечатляващи и ускоряват трансформацията ни в предимно бездимна компания. Благодарение на обещаващите резултати в началото на годината, можем да потвърдим отново прогнозата си за органичен ръст на нетните приходи от 7% до 8.5% за цялата 2023 г.", допълва той.

В края на 2022 г. ФМИ придоби контролен пакет от 94.81% процента от акциите на шведската компания за производство на снус и никотинови торбички Swedish Match. По-рано тази година пък бе постигнато споразумение с водещия производител на тютюневи и никотинови изделия в Южна Корея KT&G за за задълбочаване на сътрудничеството между двете компании. Така "Филип Морис" ще продължи да разполага с ексклузивен достъп до бездимните марки на корейския гигант и до продуктовите иновации в процес на разработка, което ще обогати съществуващото продуктово портфолио от бездимни алтернативи на компанията, припомнят от компанията.

mediapool.bg