Кламер БГ - Бизнес новини: "Нестле" с план да разширява производството на шоколад в София

"Нестле" с план да разширява производството на шоколад в София

Бизнес

|
Четв, 19 Май 2022г. 15:02ч.
"Нестле" с план да разширява производството на шоколад в София

Шефът на

Преки инвестиции от 12 млн. лв. за разширяване на производствените мощности на шоколадовата си фабрика в София планира "Нестле" през 2022 г., а други 30 млн. лв. смята да вложи в маркетинг на фирмените брандове. По-специално планът е за нова поточна линия за шоколадовите бонбони Smarties, които в момента формират 13 процента от производството на фабриката. Другите 87 се падат на десертите Kit Kat, а общо 94 на сто от продукцията е за износ до 34 пазара като Германия, Англия и Франция. Амбицията на "Нестле България" е през 2022 година да произведе над 18 000 тона шоколадови изделия.

Това стана ясно при представянето на годишните резултати на "Нестле България" в сряда.

Само в последните четири години, въпреки трусовете заради пандемията от коронавирус, а в последните три месеца и заради войната в Украйна, глобалният лидер в производството на храни е вложил в българския си бизнес над 62 млн. лв.

Миналогодишните продажби на "Нестле България" доближават 300 млн. лв., което е органичен ръст от 7.3% и реален вътрешен ръст от 8.7%, без да вдига цените си, въпреки ръста на инфлацията от август 2021 г. до януари 2022 г.

За първото тримесечие на 2022 година реализираните продажби от компанията на местно ниво са 80.6 млн. лв., с органичен ръст от 11.4 % и реален вътрешен ръст от 9.3%.

От компанията акцентират върху опитите си да добавят стойност на продуктите си, предлагайки такива за по-балансирано хранене и изцяло растителни. Грижата за природата пък се изразява в изцяло рециклируемите опаковки на Smarties. Промяна на опаковките на бонбонките позволява спестяването на 250 млн. пластмасови капачки годишно.

Особено внимание компанията обръща върху партньорството си със Столична община за залесяване. В рамките на 3 акции служители на "Нестле" и стотици доброволци са засадили близо 7000 дъбови фиданки, а 40 дървета са отгледани в най-големия жилищен район на България – "Люлин". Плановете на компанията да продължи усилията си в тази посока не само през есента, но и през следващите години, заяви Нели Ангелова, мениджър Комуникации, "Нестле Югоизточен пазар".

Тази инициатива бе приветствана от ректора на Лесотехническия университет проф. Иван Илиев, който бе домакин на представянето на годишните резултати на компанията.

4 млн. тона са намалените парникови емисии от групата Нестле само от 2018 г. насам, посочи Иванка Стойнич, мениджър Устойчивост на "Нестле", Югоизточен пазар, а близо 75% са пластмасовите опаковки, създадени за рециклиране.

Същевременно във фабриката в София от 2014 г. не се депонира отпадък и се използва 100% зелено електричество, спестявайки през 2021 г. 14 000 СО2 емисии на природата. Промяната в палетизацията на продукцията доведе до намаляване на броя използвани камиони с 13% за периода 2019-2020, а това от своя страна намали разходите за транспорт, допълни тя.

Дружеството информира, че от 2010 г. досега е намалило с 67 процента използването на вода от фабриката, а плановете за 2022 г. са да ги намали с още 4%. Сред добрите примери е и премахването на стреч фолиото от дъното и от горната част на палетата на продукцията, спестяващо 50 тона пластмаса за периода 2016-2022 и 196 тона хартия за периода 2016-2022 г..

mediapool.bg