Американският интернет гигант "Майкрософт" (Microsoft) съобщи, че купува за 68,7 милиарда долара в кеш производителя на едни от най-популярните видеоигри Call of Duty, World of Warcraft и Overwatch, предадоха световните агенции във вторник. Сделката за придобиването на "Активижън близърд" (Activision Blizzard) е най-голямата сделка в сектора и идва година, след като "Майкрософт" купи друга влиятелна гейминг компания – "Бетезда" (Bethesda), за 7.5 млрд. долара.
Офертата на "Майкрософт" за 95 долара на акция е с 45 процента премия спрямо стойността на книжата при закриването на Уолстрийт в петък. Акциите на "Активижън близърд" скочиха с близо 38 процента до 65,9 долара преди откриването на сесията в Ню Йорк, след което търговията с тях бе спряна.
Сделката шокира гейминг индустрията. Очаква се тя да бъде финализирана през 2023 г.
"Ние инвестираме в съдържание от световна класа, общност и облак, за да възвестим нова ера на игри, която поставя играчите и създателите на първо място и прави игрите безопасни, приобщаващи и достъпни за всички", заяви главният изпълнителен директор на "Майкрософт" Сатя Надела.
"Активижън близърд" има студиа по цял свят с близо 10 000 служители.
През последните месеци обаче компанията е подложена на обвинения за токсична среда на работното място и твърдения за сексуален тормоз.
Миналата година Фил Спенсър, шефът на Xbox, каза, че е "сериозно разтревожен" от тези твърдения.
Игрите на Activision Blizzard – от Call of Duty до Candy Crush, са едни от най-популярните в света.
Компанията има близо 400 милиона активни играчи месечно в 190 страни и франчайзи за милиарди долари.
От "Майкрософт" смятат да вкарат игрите на "Активижън близърд" в абонаментната си услуга Game Pass.
mediapool.bg