Кламер БГ - Бизнес новини: "Керинг" купува 30% от "Валентино" за 1.7 милиарда евро

"Керинг" купува 30% от "Валентино" за 1.7 милиарда евро

Бизнес

|
Пет, 28 Юли 2023г. 17:08ч.
"Керинг" купува 30% от "Валентино" за 1.7 милиарда евро

Италианският дизайнер Валентино, който основава едноименната компания през 1960 г. Днес той е на 91 години.

Френският компания за луксозни стоки "Керинг" (Kering) е постигнала споразумение за придобиване на 30-процентов дял от италианската компания за луксозна мода "Валентино" (Valentino) за 1.7 милиарда евро от катарскa инвестиционна компания, предаде Асошиейтед прес.

С това придобиване "Керинг" се опитва да увеличи приходите си на фона на опитите си да оздрави бившия гигант в сектора "Гучи" (Gucci).

"Керинг" обяви днес приходи от 10.1 милиарда евро за първата половина на годината, което е растеж с 2 на сто, докато продажбите на "Гучи" са в застой.

Според оповестеното вчера споразумение "Керинг" има опцията да купи 100 на сто от "Валентино" не по-късно от 2028 г.

Партньорството може да доведе до това, че катарската инвестиционна фирма "Майхула" (Mayhoola) да стане акционер в "Керинг", както и други потенциални "съвместни възможности", според комюникето.

Председателят и главен изпълнителен директор на "Керинг" Франсоа-Анри Пино изрази възхищението си "от еволюцията на "Валентино" под управлението на "Майхула". Според "Керинг" катарската инвестиционна компания е превърнала "Валентино" в "една от най-уважаваните луксозни къщи в света".

"Много съм доволен от тази първа стъпка в сътрудничеството ни с "Майхула" за развитието на "Валентино", с която ще продължим стратегическото ни пътуване за издигане на марката", заяви Пино.

Той отбеляза и ролята на главния изпълнителен директор на "Валентино" Якопо Вентурини, който "ще продължи да ръководи "Гучи", осигуряващ почти половината от приходите на "Керинг" и в процес на преструктуриране с нов управленски екип и нов креативен директор Сабато де Сарно. Той ще представи първата си колекция по време на Седмицата ма модата в Милано през септември.

Компанията "Валентино", основана от Валентино Гаравани през 1960 г., е натрупала приходи от 1.4 милиарда евро през 2022 г. Пиерпаоло Пиколи е бил креативен директор на "Валентино" от 2008 г., работейки с Мария Грация Киури от 2008 до 2016 г.

С корпоративната си база в Милано и дизайнерско студио в Рим модната къща "Валентино" е стълб на Парижката седмица на модата с колекциите си дамска мода и висша мода, а неотдавна се завърна и с колекция мъжка мода в Милано.

mediapool.bg