Кламер БГ - Бизнес новини: Христо Иванов: Поскъпването на ремонта на магистрала "Тракия" е скрита корупционна премия

Христо Иванов: Поскъпването на ремонта на магистрала "Тракия" е скрита корупционна премия

Бизнес

|
Съб, 06 Фев 2021г. 18:28ч.
Христо Иванов: Поскъпването на ремонта на магистрала "Тракия" е скрита корупционна премия

Ескалацията в цената на ремонта на отсечката от автомагистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора трябва да бъде ясно обяснена, защото безобяснение с документи тя говори за едно - скита корупционна премия в цената.Това коментира съпредседателят на "Демократична България" Христо Иванов във видео, излъчено на живо от магистрала "Тракия".

Ремонтът на т.нар. вълнист участък на магистрала "Тракия" между Оризово и Стара Загора се прави от държавната компания "Автомагистрали", която го превъзложи чрез договори за доставка на техника и услуги на "Грома холд" и "Европейски пътища". Това се разбра от брандираната техника на двете частни компании, която работи на участъка.

В края на януари Христо Иванов сезира Европейската комисия и българските регулатори за дейността на "Автомагистрали". По думите му държавната компания е "корупционната черна дупка за 5 млрд. лв., която ГЕРБ сглобиха, така че Бойко да може да правипасчета към своите приятелски кръгове и фирми, които споделя с ДелянПеевски".

Той припомни, че след неговото изявление първо заместник-министърът на регионалното развитие Николай Нанков, а след него и регионалният министър Петя Аврамова са се обяснявали по медиите.

"Министър Аврамова даде едно интервю, в което показа, че може да действа като генератор за случайни числа. Изреди някакви абсолютно неразбираеми предполагам и за самата нея милиони и ме обвини, че лъжа", каза Христо Иванов. Той

припомни различни изказвания на Аврамова за стойността на бъдещия ремонтна магистрала "Тракия".

През октомври 2019 г. Аврамова казва в отговор до депутат в Народното събрание, че ремонтът на 40 км в едната посока прогнозно ще струва 40 млн.лв. През февруари 2020 г. Аврамова отново в парламента твърди, че за 40 км в еднатапосока прогнозната сума вече е 60 млн. лв. През

ктомври 2020 г. тя вечеговори за ремонт на 52-километров участък и обща сума от 90 млн. лв. впосока. Тези допълнителни 12 км са вече ремонтирани на цена от 12 млн.лв. впосока за отсечката. Това означава, че оставащите 40 км в едната посока битрябвало да бъдат направени за 78 млн. лева, ако се съди от думите наминистъра, коментира Христо Иванов.

През февруари 2021 г. започна ремонтът на първите 16.5 км отвъпросната 40-километрова отсечка. Цената в посока е 35 млн. лв - само затези 16.5 км. Ако тази цена се запази и за оставащите 23.5 км, то общатастойност

на цялата отсечка ще бъде 85 млн. лв. в посока, допълни той.

Според Христо Иванов обявяването в последните години на различни, все по-високи цени е "една от индикациите, че тук става дума за скрито фактуриране на корупционен отбив - корупционна връщанка, чрез която да се отклоняват средства".

"Ние ще продължим да се занимаваме с далаверата "Автомагистрали" и с договора за тази отсечка, защото откриваме интересни неща. На 4 април ние можем заедно да прекратим тази корупционна рана, да затворим тези 5 млрд. да бъдат използвани по тази схема, а от тях да може

да се построят и пътища, иако искате - детска болница, или да отидат за пенсии. Пари има, въпросът е къде отиват - дали в наш интерес, или в приятелските кръгове на Бойко и Делян", заяви още съпредседателят на "Демократична България".

В отговор на обвиненията на Христо Иванов в петък регионалният министър Петя Аврамова каза пред Нова телевизия, че държавната компания възлага следвайки добрите европейски практики, така както се прави и в останалите страни в ЕС. Тя посочи, че втората фаза на ремонта на "Тракия" се е оскъпила, защото за разлика от първата сега се заздравява основата на пътя, докато в първата фаза, такова нещо не е правено.

mediapool.bg