Кламер БГ - Бизнес новини: Търговете за още 137 км от магистрала "Хемус" през август и септември

Търговете за още 137 км от магистрала "Хемус" през август и септември

Бизнес

|
Четв, 19 Юли 2018г. 17:34ч.
Търговете за още 137 км от магистрала "Хемус" през август и септември

В рамките на следващите месеци ще бъдат обявени обществени поръчки за строителството на още 137 км от магистрала "Хемус". Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков при проверката на обхода на Габрово.

През август стартират тръжните процедури за строителството на 52 километра от пътен възел "Боаза" до разклона за Плевен и Ловеч. Целта е през следващата година да започне и реалното строителство на участъка, каза Нанков.

През септември очакваме да бъде обявена и процедурата за още 85 км от магистрала "Хемус" - до Велико Търново, допълни той.

Следващият месец ще започне и реалното строителство и на 16 км от Белокопитово към Буховци, обеща министърът. Договорът е за инженеринг, прави се допроектиране. На Експертен съвет в Агенция "Пътна инфраструктура" в сряда е била приета разработката. Остава издаването на разрешение за строеж от регионалното министерство, каза Нанков.

Около една трета (30%) от строителството на 9.3-километровия участък от магистрала "Хемус" между Ябланица и пътен възел "Боаза" е готов, каза регионалният министър. Той прогнозира, че обектът може да бъде завършен и предсрочно през септември 2019 г.

Търгът за Креснеското дефиле – през август

"До 15 дни започва обществената поръчка и за изграждането на най-тежкия участък от магистрала "Струма" - между Крупник и Кресна, през Кресненското дефиле, който включва тежки инженерни съоръжения", съобщи още Николай Нанков.

Той ще бъде в две обособени позиции на инженеринг - за изработване на технически проект и строителство.

Първият участък е с дължина от 13.2 км. Той ще започне на около 80 м след пътен възел Симитли – Разлог и ще свършва след пресичане с пътя "Стара Кресна – Ощава". Включва три пътни възела, 10 виадукта с обща дължина 3.5 км, надлези и подлези, както и три тунела.

От него ще започва следващия участък, който ще бъде с дължина 10.4 км и ще се влива в обходния път на Кресна, от който 5.55 км ще бъдат изпълнени като част от проекта. Той включва още един пътен възел, 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, 9 надлези и подлези, както и 4 тунела.

За нормалното функциониране и експлоатация на тунелите е предвидено да бъдат изградени съответните инсталации и системи – пожароизвестителни, водоснабдителни, вентилация, електроснабдителни, осветителни, за управление на движението и др.

Двата участъка на пътя ще бъдат с по две ленти за движение с ширина 3.5 м, водещи ивици по 0.25 м и два банкета с ширина 1.5 м. На места ще бъде изградена и трета лента за товарни автомобили, според характеристиките на терена.

Във връзка с археологическите разкопки на Скаптопара, край Благоевград, Министерството на регионалното развитие и пътната агенция ще се съобразят с решението на експертите по културно-исторически находки, каза Нанков.

"Хубаво е, че беше магистралата, за да се открие градът", коментира той. Посочи, че към момента за археологическите разкопки са осигурени почти 2 млн. лева европейски средства по оперативна програма "Транспорт".

Обходът на Габрово

Приключи изграждането на най-големия, строен през последните две години, тунел в България – този на обходния път на Габрово, с дължина близо 600 м, каза още Нанков, който провери изграждането на обходния път на града.

"Естакадите и мостовите съоръжения на обходния път са готови. Договорът с изпълнителя е до края на годината, но съм убеден, че месец или два предсрочно ще успеем да приключим", прогнозира Нанков.

"Този проект е грандиозен не само за Габрово, но и за Северна България, той е подходът към тунела под Шипка", заяви още регионалният министър.

Разработката на идейния проект за тунел под Шипка вече е приета на експертен съвет в регионалното министерство, каза Нанков. Сега се разглеждат се различни варианти за финансиране.

"Темата с тунела под Шипка винаги е стояла на дневен ред, не просто сме оптимисти, че проектът стартира вече като реално изпълнение, но следваме хронологичен график на изпълнение", посочи строителният министър.

Министърът направи и проверка на ремонта на второкласния път Севлиево – Габрово, от който се възстановяват 28 км. Установено е около 16% изпълнение на ремонтните дейности на пътя. Крайният срок за приключване е лятото на 2019-та година. Обектът е разделен на два лота - Севлиево – Драгановци и Драгановци – Габрово и се изпълнява с европейски средства от оперативна програма "Региони в растеж". Стойността на ремонтните дейности е над 23 млн. лв. Участъкът не е рехабилитиран над 20 години.

mediapool.bg