"Сименс", "Алстом" и "Щадлер" подадоха оферти за доставката на 16 нови електирически мотрисни влака за "БДЖ – Пътнически превози" ЕООД.
Това стана ясно при отварянето на заявленията за участие в обществената поръчка с прогнозна стойност от над 246.7 млн. лв. без ДДС, съобщиха от националния превозвач.
Процедурата е най-мащабната за доставка на нов подвижен състав за БДЖ за последните 15 години. Предишната поръчка беше от времето на управлението на НДСВ и ДПС за доставката на 25 нови мотрисни влака и тогава беше спечелена от "Сименс".
В края на април БДЖ поръча 10 "умни" локомотива на "Сименс" за 55.5 млн. лв. без ДДС. Германската компания беше единственият кандидат в обществената поръчка.
Така с избора на доставчик на новите 16 мотриси значително ще повиши качеството на предлаганата услуга от "БДЖ - Пътнически превози", което е основния приоритет в работата на управленския екип на дружеството, посочват от компанията.
От години националният превозвач е в сериозна криза поради недостиг на подвижен състав. Това води до проблеми с изпълнението на разписанията на влаковете и аварии по време на движение. БДЖ изпадна в тази ситуация заради забавянето на ремотните дейности на локомотиви и мотрисни влакове с години.
Кандидатите
"Сименс" участва в поръчката, като консорциум ДЗЗД "СТБ Трейнс", в който влизат "Сименс Мобилити" Австрия Гмбх и "Сименс Мобилити" ЕООД.
Другата оферта е на "Алстом Феровиария" (Аlstom Ferroviaria S.p.A). Неотдавна "БДЖ - Пътнически превози" подписа договор с френската "Алстом транспорт С.А" за ремонт и поддръжка на 46 мотриси "Сименс" за близо 137 млн. лв.
Третото предложение е на обединение "Консорциум ЩАДЛЕР", в което участват "Щадлер Полска", "Щадлер Буснанг
АГ" и "Щадлер Сървис АГ".
След разглеждане на документацията на подалите заявления участници, процедурата ще продължи на етап подаване на технически и ценови оферти. Очакванията са това да се случи до средата на юли 2020 г., посочват от БДЖ.
Новите влакове
Новите електрически мотриси ще обслужват бързи влакове за пътувания над 3 часа по основните железопътни линии в страната.
Техническите изисквания предвиждат мотрисите да бъдат 4 или 5-секционни с повишен комфорт за пътниците, с първа, втора класа и места за трудноподвижни лица и детски колички, видеонаблюдение, wi-fi и възможност за кетъринг зона.
Експлоатационната скорост ще бъде 160 км/ч, но само в участъците, където жп линиите позволяват това.
Основни критерии за избор на доствчици са покупната цена на мотрисите, както и стойността на тяхната поддръжка и разходите за превоз на единица пътник.
Плановете са новопроизведените електрически мотриси да се доставят в рамките на 36 месеца от датата на подписване на договора, като за първия влак срокът е 24 месеца.
mediapool.bg