С близо 20 на сто е ръстът на кибератаките срещу бизнеса на годишна база. Това съобщи министърът на електронното управление Георги Тодоров при валидирането на първото пощенско издание в Европа посветено на темата "Киберсигурност".
По думите му причините са комплексни. Технологиите се развиват все по-бурно, а бизнесът не е толкова активен. Все повече трябва да се обръща внимание на информираност, бдителност и обучение, а не само на еднократни действия. Това трябва да е перманентно, каза Тодоров.
Министерството инициира разговори с бизнеса, на които ще бъдат обсъдени конкретни мерки и действия. Ведомството може да предостави експертиза, каза Тодоров.
"Днес слагаме символичен финал на "Европейския месец на кибесигурността". Месец, в който основните теми бяха свързани с phishing и ransomware. Бурно развиващите се технологии ни изправят пред предизвикателството да се справяме с тях. Кампанията бе 30 дни, но нашата работа за решаване на проблематиката с кибесигурността продължава", каза Георги Тодоров по време на валидиране на пощенско-филателно издание.
Той заяви, че проведената кампания от България е високо оценена от нашите партньори и от Агенцията на ЕС за киберсигурност (ЕNISA).
Изпълнителният директор на "Български пощи" Богдан Теофанидис съобщи, че пощенската администрация у нас отчита повод за гордост, тъй като именно тя е първата в света, която издава марка на тази тема, така както преди 75 г. години сме първите издали марка на тема "Шах".
Автор на марката е художникът Теодор Лихо. Той е използвал нестандартния за маркоиздаването квадратен размер на пощенска марка, която се чете завъртяна на 45 градуса, QR код и цветови модел RGB.
Пощенска марка със специален пощенски печат е с тираж 5500 броя и номинална стойност: 1.25 лв.
mediapool.bg