Кламер БГ - Бизнес новини: Регионалният министър: Сключен е договор за озеленяване на "Хемус“, а магистрала няма

Регионалният министър: Сключен е договор за озеленяване на "Хемус“, а магистрала няма

Бизнес

|
Нед, 09 Ян 2022г. 11:58ч.
Регионалният министър: Сключен е договор за озеленяване на "Хемус“, а магистрала няма

Регионалният министър: Сключен е договор за озеленяване на

“Автомагистрали” са сключили договор за доставка на озеленяване на магистрала “Хемус”, но не е сключен такъв за строително-монтажни дейности на магистрала. Това заяви строителният министър Гроздан Караджов в неделя. По думите му има само договори за доставка на материали – чакъл, бетон, желязо. Според него към днешна дата не може да се даде краен срок за завършването на аутобана през Северна България.

“Сключени са договори за 10 участъка за оставащите 240 км от АМ “Хемус”, които не са изградени. Един единствен от тях е сключен по ЗОП (б.р. Закон за обществени поръчки), той си върви добре и ще бъде завършен в срок. За останалите 9 е приложен “инхаус механизма“, каза той пред бТВ.

Министърът припомни, че “Автомагистрали” няма необходимата техника, нито необходимите служители, за да реализира процедурите. По въпросните 10 участъка са възложени процедури за 4 млрд. лв., като от тези пари са преведени ефективно 1.3 млрд. лв.

“Преведени са на фирмите, с които „Автомагистрали“ е сключила договори по “инхаус“. Аз не мога да твърдя коя фирма е куха и коя – не, има си разследващ орган. Никой министър на регионалното развитие няма разследващи правомощия. Във всичките 9 участъка - с “инхаус”, започва строителството без да има нито един проект", посочи той и обясни, че Народното събрание трябва да узакони строителството на тези участъци.

Министърът добави, че следващите поръчки ще минават по ЗОП, ще се ограничи и практиката строителят сам да проектира изпълнението. По думите му към момента няма нито един готов проект за голям инфраструктурен проект.

“На идейна фаза започва реалното проектиране на скоростния път от Русе до Велико Търново. Отсечката Бяла-Русе, където стават най-много катастрофи с жертви – трябва да свалим обаче трафика между Търново и Габрово, което едва ли е мечта на габровци. Затова пътят от Русе ще се пресече с АМ “Хемус”, ще мине през Търново, а двулентовата отсечка – да стане четирилентова“, коментира Караджов.

Министърът добави, че проект за тунел под Шипка също няма.

mediapool.bg