Глобалните продажби на "Кока-Кола" (Coca-Cola Co.) са намалели с 25% като обем през април. Основната причина са ограничителните мерки заради пандемията от коронавирус, въведени в много страни по света, предаде "Асошиейтед прес".
В първите месеци на годината продажбите на "Кока-Кола" в глобален мащаб се увеличиха с 3 на сто. В това число обаче не влизаше Китай, където ограниченията заради коронавируса започнаха по-рано.
Спадът на продажбите през последните седмици се дължи на практиката на изчезването на канали за разпространение като вендинг машини, спортни и други събития. В много страни по света не работят и заведенията.
Краткотраен скок в продажбите е отчетен в началото на въвеждането на ограничителни мерки, когато хората се презапасяват.
В същото време "Кока-Кола" отчете скок от 65 процента на чистата си печалба за първото тримесечие, която е достигнала 2.8 милиарда долара или 65 цента на акция.
Компанията обяви по-рано, че вече не очаква да изпълни годишните си цели, припомня АП. Орязани бяха и маркетинговите разходи, а част от тях бяха насочени към подпомагане на борбата с коронавируса.
mediapool.bg